E-Ticaret

E-ticarette Yapılan Hatalar

01.5.2017
0Yorum
1405Okunma

E-ticaret gün geçtikçe yaygınlaşmaya devam ediyor. En büyüklerinden en küçük firmalara kadar herkes sanal mağaza açmaya başladı. Ancak e-ticarette dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. E-ticaret yapan firma ya da kişilerin yaptığı bazı hatalardan bahsedeceğiz.

E-ticaret gün geçtikçe yaygınlaşmaya devam ediyor. En büyüklerinden en küçük firmalara kadar herkes sanal mağaza açmaya başladı. Ancak e-ticarette dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. E-ticaret yapan firma ya da kişilerin yaptığı bazı hatalardan bahsedeceğiz.

Hata 1: Müşterileri Tanımamak

E-ticaret ile internet üzerinden milyonlarca kişiye ulaşabilir, ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Ancak hedef kitlenizi bilmeli ve onları iyi tanımalısınız. Yapacağınız her çalışma atacağınız her adım hedef kitlenize yönelik olmalıdır. Herkes müşterinizmiş gibi davranırsanız bu sizi başarısızlığa götürecektir. Hedef kitleniz ilgisini çeken konuları, ürünleri bilmeli çalışmalarınıza bu doğrultuda yön vermelisiniz.

Çoğu e-ticaret şirketi müşterilerini tanımadan çalışmalarını yürütmektedir. Bu nedenle aslında hedef kitlesine yönelik ürünlerin satışını yaptığı halde tüm kitleye yönelik çalışmalar yaptığı için asıl hedef kitlenin dikkatini çekmeyecektir. Müşterilerin ilgisini çeken kampanya, reklam vb. şeyleri analiz etmeli ve buna göre davranmalısınız. Bu analizi sosyal medya üzerinde rahatlıkla yapabilirsiniz. Sizin sektörünüzdeki başarılı rakip firmaların çalışmalarını inceleyerek kendinize bir yol çizmelisiniz. Ancak bu durum çoğu zaman başka bir hataya yol açmaktadır.

Hata 2: Taklitçilik

Alanında başarılı olan rakiplerinizi takip ederek oradan kendiniz için bazı noktalardan yardım alabilirsiniz. Ancak bir eticaret firmasının yaptıklarını birebir yapmanız kötü bir izlenim oluşturur ve markanızın orijinalliğini kaybetmesine neden olabilir. Örneğin, o firmanın logosuna çok benzeyen bir logo kullanmanız, ürün görsellerine benzeyen görseller kullanmanız, sloganları çok benzer şekilde kullanmanız, marka imajınızı zedeleyecektir.

Bu durumlar taklitçiliğe girer, ancak rakip firma bir kampanya yaptığı zaman sizinde kampanya yapmanız taklitçilik değildir. Bu yöntemi çok büyük firmalar dahi uygulamaktadır. Bahsettiğimiz gibi rakipleri birebir taklit etmek yerine başarılı oldukları noktaları doğru bir şekilde analiz ederek, kendinize markanıza uyarlayarak daha farklı şekilde müşterilere sunmanız size yarar sağlayabilir. Taklitçilik sizi her zaman taklit edilenin gölgesinde bırakacaktır.

Hata 3: Çağa Ayak Uydurmamak

İnternet dünyasında bir mağazanız varsa gelişen teknoloji ve yeni akımlara ayak uydurmalısınız. Çağın gerisinde kalmanız tercih edilme oranınızı düşürecektir. Örnek olarak; e-ticaret siteniz mobil uyumlu değilse bu sizin için çok büyük dezavantajdır. Online alışverişlerin %60’ı mobil cihazlar üzerinden uygulamalar ve mobil siteler aracılığıyla yapılmaktadır. Mobil uyumlu olmayan e-ticaret siteleri kullanıcıları rahatsız eder ve siteyi terk etme durumuna getirir.

Başka bir örnek verecek olursak sosyal medyayı kullanmayan firmalarda çağın gerisinde kalmış olarak görülebilir. Çünkü artık müşteri ilişkileri neredeyse tamamen sosyal medya üzerinden gerçekleşmektedir. Müşterilerin sosyal medya üzerinden iletişim kurmak istemeleri diğer kişilere memnuniyet ya da şikayetlerini bildirmek istemelerinden kaynaklanır. 

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER