E-Ticaret

Google Analytics: E-ticaret Sitesi Analizi

21.8.2018
0Yorum
291Okunma

Google Analytics, tüketici davranışlarına dair çok fazla bilgi edinebileceğiniz büyük yardımcılarınızdan biridir. Siteniz, ziyaretçileriniz, geldiği yerler gibi birçok bilgi içerir. Siz de tüm bu bilgileri dönüşümleri artırmak ve yeni müşterilere ulaşmak için kullanabilirsiniz.

Yeni başlayan e-ticaret girişimcileri için Google Analytics, karmaşık bilgiler ve raporlar içeren zor bir yapı gibi görünebilir. Bu içerikte Google Analytics’e nasıl başlayacağınızdan, yapmanız gereken kontrollerden ve satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilecek özelliklere bakacağız.

Neden Kullanmalısınız?

Eğer fiziksel bir mağazanız varsa müşteri analizinizi gözlemleyerek yapabilirsiniz. Davranışları, yaş grupları gibi çoğu özelliği kendiniz anlayabilirsiniz. E-ticaret ortamında müşterilerinizi göremediğiniz için onlar hakkında fikir sahibi olamazsınız. Bu nedenle kampanya ve tanıtım çalışmalarını doğru şekilde belirleyemeyebilirsiniz. Online mağazalarda müşterileri tanıma işini Google Analytics yapmaktadır.

Google Analytics’i kullanmak, pazarlama çalışmalarınızı daha iyi organize etmenize, müşterilerinizi daha iyi tanımanıza ve e-ticaret sitenizi optimize etmenize yardımcı olur.

Google Analytics kodunu entegre etmek için aşağıdaki linkten yardım alabilirsiniz.

https://destek.kmk.net.tr/google-analytics-kodu-nasil-eklenir.html

*Google Analytics hesabınızı e-ticaret sitenize entegre ettikten sonra verilerin görüntülenmesi 24 saati bulabilir.

Temel Raporlar

eticaret_analizi_google_analytics1.jpg

Google Analytics hesabınızda çok sayıda rapor görebilirsiniz. Yeni başlayanlar için temel genel bakış raporları pek çok analiz ve bilgi içerir. Başlangıç için yeterli olacaktır.

Rapor kategorileri soldaki menüde yer almaktadır. E-ticaret sitenizle ilgili aşina olmanız gereken en önemli bölümler şunlardır:

Gerçek Zamanlı - E-ticaret sitenizde gerçek zamanlı (şuan) olarak neler olup bittiğini gösterir.

Kitle - Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi verir.

Edinme - E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sitenize nasıl ve nereden ulaştığını gösterir.

Davranış - E-ticaret sitenizle ilgili önemli bilgileri ve ziyaretçilerin sitenizde neler yaptığını gösterir.

Dönüşümler - Gerçekleşen satışlar ve aldığız dönüşümlerle ilgili bilgi verir.

Gerçek Zamanlı Raporlar

Gerçek zamanlı raporlama, e-ticaret sitenizin bulunduğunuz an içindeki trafiğini izleyebilmenizi sağlar. Bu rapor size o an sitenizde kimlerin bulunduğunu, sitenize nasıl ulaştığını, nereden geldiğini, coğrafi konumlarını ve hangi sayfalarda dolaştıklarını gösterir.

Gerçek zamanlı raporlama ile bir e-mailin, kampanyanın ya da sosyal medya paylaşımının nasıl etki ettiğini izlemek için çok faydalıdır.

Gerçek zamanlı raporlamayı incelemek için Gerçek Zamanlı seçeneğine tıklayarak Genel Bakış başlığı altında kısa bir özete ulaşabilirsiniz. Ancak Konumlar, Trafik Kaynakları, İçerik, Etkinlikler ve Dönüşümler başlıklarına tıklayarak Gerçek Zamanlı Raporlamada daha derinlere inerek analizler yapabilirsiniz.

Kitle Raporları

Kitle raporları e-ticaret sitenizin ziyaretçileri hakkında size bilgi verir. Kitle menüsü altındaki çeşitli başlıktaki raporlar ile ziyaretçilerinizin kullandığı cihaz ve teknolojiler, yaş-cinsiyet, dil-konum gibi birçok bilgi sağlar.

Kitle Genel Bakış menüsünde Kullanıcılar, Yeni Kullanıcılar, Oturum, Kullanıcı Başına Oturum Sayısı, Sayfa Görüntüleme Sayısı, Sayfa/Oturum, Ortalama Oturum Süresi ve Hemen Çıkma Oranı gibi genel bilgileri görebilirsiniz.

Bu bilgiler dışında daha detaylı bilgilere de erişip analiz yapabilirsiniz. Bu bilgiler:

  • Demografi
  • İlgi Alanları
  • Coğrafi
  • Davranış
  • Teknoloji
  • Mobil
  • Karşılaştırma
  • Olarak başlıklara ayrılmıştır.

Edinme Raporları

Edinme raporlar ziyaretçilerin sizi nasıl bulduğu ve e-ticaret sitenize hangi yollar ile ulaştığı hakkında bilgi sağlar. Kullanıcıları harekete geçiren şeyi anlamak ve yaptığınız hani işlemin işe yaradığını görmek için oldukça önemlidir. Aşağıdaki soruların cevabını vererek gelecekteki çalışmalarınız için yol gösterici olur.

  • Ziyaretçiler en çok hangi kanalı kullanıyor?
  • En çok etkileşime giren ziyaretçileri hangi kanal yönlendiriyor?
  • En çok alışveriş yapan ziyaretçiler hangi kanal üzerinden geliyor?

Davranış Raporları

Davranış raporları ziyaretçilerin e-ticaret siteniz üzerindeki davranışlarını inceler. Hangi sayfada ne kadar durduğunu, hangi sayfanın hemen çıktığını gösterir. Davranış raporları ile iyileştirilmesi gereken yönlerinizi görebilir ve bu doğrultuda kendinizi geliştirebilirsiniz.

Dönüşümler

Dönüşüm kodlarınız entegre edildikten sonra hangi ürünlerin dikkat çektiğini, yapılan işlemleri ve satın alma süresi gibi bilgilere erişebilirsiniz.

Hangi ürünlerin satışının iyi olduğunu anlayarak hedef kitleniz için dikkat çekici ürünler için çalışmaya başlayabilirsiniz. Siparişlerdeki gelirlerinizi takip edebilir, işlem başı ürün sayısı gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.

DİĞER İÇERİKLER