E-Ticaret

İade Durumlarını Nasıl Azaltabilirsiniz?

09.2.2017
0Yorum
2297Okunma

E-ticaret sektöründe iade çok sık rastlanılan bir durumdur. Müşteriler cayma hakkını kullanarak beklentilerini karşılamayan ürünleri iade edebilme hakkına sahiptirler.

Normal mağazalarda da iade hakkı sunulmaktadır. Ancak iade etme oranları e-ticaret sektörüne göre daha azdır. Çünkü müşteriler normal mağazalarda ürünü deneyerek, görerek, kalitesine bakarak satın aldıkları için iade etme ihtiyacını çoğu zaman duymazlar.

İade durumlarını azaltmak için size birkaç önerimiz var. Öncelikle ürünlerinizi olduğundan daha farklı bir şekilde anlaşılmasını sağlayacak etkenleri kontrol etmelisiniz.

Bunlardan ilki ve en önemlisi ürün görselleridir. Ürün görselleri ürünün orijinal halinden farklı olmamalıdır. Farklıdan kastımız başka bir ürün görseli değildir. Fotoğraflarda ışık, kamera vb. özellikler ürünün daha farklı çıkmasını sağlayabilir. Ürün fotoğraflarının çekimini yaparken ya da sanal ortamda oynama yaparken orijinal görüntüsünün çok fazla dışarı çıkmadığına emin olmalısınız.

Müşteriler beğendikleri ürünü satın aldıklarında fotoğraftakiyle farklı çıktığı için iade etme ihtiyacı duyarlar ve geri gönderirler. Dediğimiz gibi fotoğraflarda farklı kaynaklar sebebiyle ürün daha farklı gözükebilir, siz bu farkı önemsemeseniz de müşteriler direkt olarak ürün görsellerine bakarak alışveriş yaptıkları için en ufak bir farkı bile fark edeceklerdir. Bu sebeplerden dolayı ürün görselleriniz kaliteli olmalı ama gerçek görüntü dışına çok fazla çıkılmamalıdır.

Diğer bir sebep ise ürün açıklamalarında belirtilmeyen noktaların gönderilen üründe olması ya da olmamasıdır. Ürün açıklamalarını gerçek ürüne en uygun şekilde girmelisiniz. Açıklamada tüm soru işaretlerini cevaplamalısınız ve müşterinin iade etmesine sebep olabilecek maddeleri düşünerek gerekli açıklamaları girmelisiniz. Müşteriler iade işlemi gerçekleştirdiğinde gerekli açıklamayı bu sayede yapabilirsiniz. E-ticaret sektöründe görsellerden sonra en önemli nokta ürün açıklamalarıdır.

Başka bir sebep olarak müşteriye hasarlı ya da aldığından farklı bir ürün gitmesi söylenebilir. Eğer müşteriye hasarlı veya yanlış bir ürün gönderdiyseniz, bunu bilmeden yaptıysanız müşteriyi arayarak üzgün olduğunuzu söyleyebilirsiniz. Böylece iade yerine değişim olayını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda müşteri memnuniyetini sağlamış olursunuz. Bilerek yaptıysanız, bu durumlar kurumsal imajınızın ve markanızın zedelenmesine sebep olabilir. Çünkü kişiler memnuniyet ve şikâyetlerini sosyal medya platformları üzerinde paylaşırlar. Böylece iyi ya da kötü birçok kişi isminizi duymuş olur. Bu davranışlardan sakınmanızı öneririz.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER