Instagram Satışlarınızı Nasıl Arttırabilirsiniz?

İnstagram çok fazla kullanıcı barındıran bir sosyal medya platformudur. Çektiğimiz fotoğrafları paylaşmanın yanında bir e-ticaret uygulaması olarak da kullanılmaktadır. Instagram üzerinden ciddi alışverişler yapılmakta ve aynı zamanda reklam aracı olarak da kullanılmaktadır.

İnstagram çok fazla kullanıcı barındıran bir sosyal medya platformudur. Çektiğimiz fotoğrafları paylaşmanın yanında bir e-ticaret uygulaması olarak da kullanılmaktadır. Instagram üzerinden ciddi alışverişler yapılmakta ve aynı zamanda reklam aracı olarak da kullanılmaktadır.

Sizin de bir e-ticaret siteniz varsa instagram’ı kullanarak satışlarınızı arttırabilirsiniz. İnstagram satışlarımı nasıl arttırabilirim diyorsanız okumaya devam edin.

Öncelikle instagram hesabınızı güven verecek bir hale getirmelisiniz. İletişim bilgileriniz bulunmalıdır, aynı zamanda kendiniz hakkında kısa bir açıklama yazarak ürünleriniz hakkında bilgi vermelisiniz. Sayfa isminiz ise markanıza uygun olmalıdır. Alakasız isimler kötü bir etki yaratabilir.

Ürünlerinizi paylaşırken kaliteli görseller kullanmaya özen gösterin. Fotoğraflarda ürün ön planda olmalıdır ve dikkat çekici görseller hazırlamanız gerekmektedir. İnstagrama gelen yeni çoklu fotoğraf ekleme seçeneği ise en çok ürün satışı gerçekleştirenlerin işine yarıyor. Ürünü tek fotoğrafla sergilemek müşterilerin kafasında soru işareti bırakıyordu. Şimdi ise birkaç farklı açıdan çekilmiş fotoğraf ekleyerek ürünü tam olarak gösterebilirsiniz. Online alışverişlerde müşteri kararını belirleyen en önemli unsur görsellerdir. Görseller ürünü tam anlamıyla yansıtmalıdır. Normal halinden daha güzel gözüken ürün görselleri müşteriyi yanıltır ve siparişten sonra sıkıntılara yol açabilir. Kısaca ürün görselleri gerçeği yansıtmalıdır.

Bunun dışında hedef kitlenizi belirlemeniz gerekir. Her şeyi herkese satamayacağımızı biliyoruz. Hedef kitlenizi belirlerken en geniş anlamıyla cinsiyetten başlayabilirsiniz. Hangi cinsiyetteki kişiler ürünlerinizle daha çok ilgilenir. Bundan sonra yaş aralığı belirlemelisiniz. Hangi yaş aralığındaki kişilerin daha çok dikkatini çekebilirsiniz? Bu şekilde sektörünüze uygun olarak bir hedef kitle belirleyin ve çalışmalarınız bu doğrultuda olsun. Hedef kitlenize yönelik çalışmalar yaparsanız daha verimli sonuçlar alabilirsiniz.

Bunlar dışında önemli bir diğer konu ise müşterilerle olan etkileşiminizdir. Size gelen sorulara, düşüncelere doğru bir şekilde cevap vermeli ve her müşteriye tek müşterinizmiş gibi davranmalısınız. Yeterince takipçi kitlesine ulaştıktan sonra onları eticaret sitenize yönlendirerek satışlarınızı arttırabilirsiniz. Sosyal medyanın gücünü kullanarak satışlarınızı katlayabilirsiniz.

İnstagramdaki güçlü rakiplerinizi inceleyerek fikir edinebilirsiniz. Yaptıkları çalışmaları ve kampanyaları takip ederek kendinize pay çıkarabilirsiniz.

İnstagramın bize sunduğu bir diğer özellik ise işletme profilidir. İşletme profiline geçerek istatistiklerinize ulaşabilirsiniz. Takipçi kitlenizi yaş cinsiyet vb. şekilde, hangi günler hangi saatlerde daha çok kişiye ulaştığınızı görebilirsiniz.

ABONE OL!

Yazılarımız haftalık olarak e-posta adresine gelsin!

E-Bülten Listemize Kayıt Olun »

1

  1. Canan Demirel

    İnstagram günde milyonlarca insanın girdiği oldukça aktif ve etkileşim halinde bir platform, yeterli takipçiye ulaşıldıktan sonra satışlar ciddi bir şekilde artabilir

Yorum Alanı

e-Mail adresiniz yayınlanmayacaktır. Lütfen * işaretli alanları doldurunuz.

*