E-Ticaret

İnstagramdan Satış Yapmak İsteyenler İçin Altın Öneriler

19.10.2018
0Yorum
86Okunma

Instagram günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından birisidir. Bu nedenle harika bir pazarlama kanalıdır. Bir fotoğraf paylaşım platformu olan Instagram, markaların daha çok kişiye erişebilmesini ve müşterilerle etkileşime girebilmesini sağlıyor.

İşinizi Instagram üzerinden pazarlamak yapabileceğiniz en akıllı hamle olabilir. İşte Instagram’da satışlarınızı artırmanız ve içeriklerinizi optimize etmeniz için altın öneriler:

1. Sadece etkileyici görseller paylaşın

Instagram tamamen görsel bir platformdur. Burada yayınlayacağınız görseller yüksek kaliteli olmalıdır. 
Paylaşacağınız görseller yaratıcı ve dikkat çekici olmalıdır. Ürününüzü en iyi şekilde göstermelisiniz. Kendinize özgü bir format belirleyin. Böylece müşteriler profilinizi gördüğünüzden sizi hemen tanıyacaklardır.
Bu platformda yayınladığınız her görsel, marka bilinci oluşturma ve ticari stratejinize hizmet etmelidir. Markanız gerçekte neyi yansıtıyorsa sosyal medyada da onu yansıtmalıdır. Kendinize estetik bir format seçin ve tüm paylaşımlarınızı bu formatta hazırlayıp yayınlayın. Sürekli bu formatı değiştirmek için çabalamayın. Ne kadar tutarlı olursanız o kadar iyidir.

2. İnstagram reklamlarına yatırım yapın

Instagram reklamlarından yararlanmanız yeni ve hedeflemiş olduğunuz kitleye ulaşmanızı yardım eder. Özellikle markanız ya da işiniz henüz çok yeniyse yapacağınız yatırım çok değerli olacaktır.
Instagram’a verdiğiniz reklamları, ürünlerinizle ya da işinizle ilgilenme olasılığı en yüksek olan kişilere ulaşacak şekilde planlayabilirsiniz. Instagram’da paylaştığınız gönderiye link ekleyemiyorsunuz, ancak reklam verdiğiniz gönderilerde doğrudan müşterileri web sitenize yönlendirebiliyorsunuz.

3. Etkileyici pazarlama ile yaklaşın

Tüketiciler açıkça satış yapma amaçlı yayınlanan reklamlardan hoşlanmıyor. Amacınız yalnızca satış yapmak olmamalıdır. Gerçekten ortaya bir içerik çıkarmaya çalışmalısınız. Reklamlarınızda kullandığınız içerik etkileyici olmalıdır. Yalnız bu etkileyicilik gerçeklerin dışına çıkmamalıdır. Aksi durumda içeriğiniz samimiyetsiz görünebilir bu da markanız hakkında olumsuz düşüncelerin oluşmasına yol açar. 

4. Kullanıcıların oluşturdukları içerikleri kullanın

Ürününüz veya markanız için bir hashtag oluşturun ve kullanıcıların bu hashtagı kullanarak ürününüzle ilgili gönderi paylaşmalarını isteyin. Bunları kendi profilinizde paylaşabilirsiniz ya da çekiliş gibi bir ödül sistemi oluşturabilirsiniz. Böylece samimi bir görüntü oluşturursunuz aynı zamanda marka bilinirliğinizi artırmış olursunuz.

5. Satın almada etkileyici kişilerden dürüst yorumlar isteyin

Müşteriler etkileyici kişilere güvenir. Bunun nedeni ise herhangi bir ünlüden daha gerçek görünmeleridir. Instagram’daki içerik paylaşan etkileyicilerden ürününüzhakkında dürüst birer yorum yapmalarını isteyin. Etkileyici kişilerle çalışan firmaların amacı da budur. Potansiyel müşterilerin ürün hakkında objektif bir görüşe sahip olmasını isterler. 
Ürününüz hakkında olumsuz yorumlar olsa bile bunu paylaşmalarını isteyin. Bu tamamen güzel şeylerle donatılmış bir içerikten çok daha faydalı ve samimi oalcaktır.
Müşteriler her ürünün artı ve eksileri olduğunu zaten biliyorlar, eksilerinizin ortada olması onlara çok daha büyük bir güven verecektir.

 

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER