E-Ticaret

İnternetten Satış Yapmak İçin Gerekenler

06.10.2018
0Yorum
108Okunma

Online satışların artırılması, küçük veya büyük çapta olsun bütün işletmelerin öncelikli hedefidir. Online olarak daha fazla satış yapabilmeniz için birçok yol var, bunların çoğunu hemen uygulayabilirsiniz.

Bu yollardan bazıları daha genelken, bazıları da belirli stratejilere dayanır. Fiziksel ürünler satıyor ya da hizmet sunan bir işletmeniz olsa da bu yolları deneyebilirsiniz.

1. Online mağazanızda dürüst olun

Ürün açıklamalarınızda, kullandığınız görsellerde, kendiniz hakkındaki sayfalarda her zaman gerçeği yansıtın. Başka bir firmayı asla taklit etmeyin. Bu durum müşterilerinizin size olan güvenini kırabilir. Gerçekleştiremeyeceğiniz iddialarda bulunmayın. Ürünün müşterinize verebileceğinden fazlasını vaat etmeyin.

Eğer küçük bir işletmeyseniz kendinizi olduğunuzdan büyük göstermeye çalışmayın. Tüketiciler artık daha kişisel hizmet alabilecekleri küçük firmalara yönelmektedir. Büyük firmalar her müşteriyle kişisel olarak ilgilenemediği için müşteriler küçük-orta ölçekli firmaları tercih etmektedir.

2. Reklam uzantılarını kullanarak daha fazla tıklama alın

Arama motorlarını reklam verdiğiniz zaman ana linkinizin altına farklı alt başlıklarınızı ekleyerek reklam tıklamalarınızı artırabilirsiniz. Ayrıca bunun herhangi bir ek maliyeti yoktur. Aşağıdaki görsel de gördüğünüz gibi ana linkin altında alt kategori linkleri paylaşılarak müşterilere kolaylık sağlarken aynı zamanda reklama tıklama olasılığı artırılmaktadır.

3. Müşteri görüşlerine yer verin

E-ticaret sitenizin uygun bir noktasında müşterilerinizden aldığınız güzel yorumları paylaşın. Bu yorumları paylaşırken resim ve gerçek isimlerini kullanmaya özen gösterin. Böylece yorumların gerçek kişiler tarafından yapıldığına dair bir güven oluşacaktır.

Mutlu müşterilerden gelen yorumlar, en iyi ürün açıklamasından çok daha etkilidir. Bu yorumlar ana sayfanızda, ürün sayfanızda, fiyatlandırma sayfalarında gözükebilir. Müşteri görüşlerini paylaşmak satışlarınızı artırabilir, ancak daha önemlisi ziyaretçilerin zihninde çok daha güçlü bir marka imajı oluşturmanızı sağlar. Potansiyel olarak ziyaretçileri önleyen etkileri ortadan kaldırır. Mutlu müşterilerden oluşan bir listeniz varsa bunu ziyaretçilerle paylaşın.

4. Aciliyet duygusu oluşturun

Kim olduğunuz ve ne yaptığınız konusunda şeffaf ve dürüst olmanız önemlidir, ancak ziyaretçilerin siteniz alışveriş yapma olasılıklarını artırmak için aciliyet duygusu yaratmanın bir sakıncası yoktur.

Çoğu tüketici, sınırlı zamana sahip özel tekliflerdeki aciliyet hissi oluşturan tekliflere olumlu yanıt vermektedir. Bunu gerçekleştirmek için sınırlı sayıda ürününüz varsa bu noktada yararlanabilirsiniz. Ancak ürünlerini sınırlı sayıda değilse, sınırlı süre için indirim yapabilirsiniz ya da sınırlı süre için kargo ücretsiz gibi stratejiler uygulayabilirsiniz.

5. Mobil optimizasyon ile satışlarınızı artırın

Kötü tasarlanmış mobil sitelere sahip e-ticaret işletmelerinin sayısı şaşırtıcı şekilde çoktur. Mobil aramalar, masaüstü aramalarını gölgede bıraktır. Satışlarınızı artırmak istiyorsanız, sitenizin mobil cihazlar için hazırlanmış olması gerekir.

Mobil ziyaretçileriniz için ürünlerinizi satın almayı mümkün oldukça kolaylaştırın. Site için navigasyon ve kullanıcı deneyimi, mobil kullanıcılar için en önemli unsurlardır. Ziyaretçilerin mobil sitenizi kullanırken zorlanması ve terk etmesi sizin satışlarınıza çok kötü etki edecektir. Site içerisindeki sayfalar hızlı yüklenmelidir. Mobil ziyaretçilerinizi memnun edebilmek için elinizden geleni yapın.

DİĞER İÇERİKLER