E-Ticaret

İnternetten Satış Yapmak İsteyenler İçin 10 Püf Nokta

05.10.2018
0Yorum
113Okunma

Ürünlerin online ortamda etkili bir şekilde satılması, yalnızca bir e-ticaret sitesi oluşturup müşterilerin kendiliğinden sizi bulmasını beklemekten daha fazlasını gerektirir.

Farklı ürün listeleme stili, sürekli kaliteli ürün fotoğrafçılığından yararlanmaya çalışmak gibi özellikler satış yapmanız için yeterli değildir. Her işletme ve sektör için farklı yaklaşımlar gerekse de, çoğu satıcı için birkaç temel ipucundan bahsedelim.

1. Net ürün başlıkları ve açıklamaları oluşturun

Ürün başlığı ürünü net bir şekilde ürünü tanımlamalıdır. Ziyaretçiler böylelikle aradıkları ürünleri kolaylıkla bulabilirler. Aynı şekilde ürün açıklamaları da gereksiz bilgiler içermeyen ürünü kısa ve öz şekilde tanımlayan ifadelerden oluşmalıdır. Ürün ile ilgili tüm detayları açıklayıcı ve kafada soru işareti bırakmayacak şekilde belirtin.

2. Yüksek kaliteli ürün görselleri kullanın

Ürün görselleri online satış sitelerinde en önemli detaylardır. Müşterilerin online alışverişlerde ürünleri fiziksel olarak inceleme şansı yoktur. Bu nedenle ürün görselleri, ürünün en gerçek halini yansıtmalı ve her açıdan inceleme fırsatını sunmalıdır. Böylece müşterilerin aklında soru işaretleri nedeniyle ürün sayfasını terk etme oranı azalacaktır. Ürün fotoğrafları dikkat çekici ve kaliteli görsellerden oluşmalıdır. Gereksiz ayrıntılara yer vermemeye özen gösterin.

3. Ürünlerinizle ilgili blog yazın

E-ticaret sitelerinde genellikle görseller ön plandadır ve yazı içeriği oldukça azdır. Anahtar kelimelerinizi içeren metinler online mağazanıza arama motorlarında çıkmanız için büyük faydalar sağlar. Bu içerikleri girebileceğiniz bir blog sayfası oluşturun. Hem arama motorlarındaki sıralamanız etkileyecek, hem de yeni müşterileri web sitenize çekmeniz daha kolay olacaktır. Ürünlerinizle ilgili anahtar kelimelerinizi içeren eğlenceli içerikler yayınlayın.

4. Ürün sayfasında müşteri yorumlarına yer verin

Ürün sayfanızda müşterilerin yorum yapabileceği ve yapılan yorumları inceleyebileceği bir alan oluşturun. Online alışverişlerde müşterinin alım kararını etkileyen en önemli unsur kesinlikle ürün yorumlarıdır. Müşterilerinizden satış sonrası düşüncelerini yorum yaparak belirtmelerini rica edebilirsiniz. Olumlu olumsuz tüm yorumlara yer vermeye çalışın.

5. E-ticaret sitenizin tasarımına önem verin

Sanal mağazanızın tasarımı, görüntüsü ilk izlenim için oldukça önemlidir. Oldukça sade ve ürünlerinizi ön plana çıkaran bir tasarım kullanın. Kullanıcı deneyimini en yüksek seviyede tutun. Ziyaretçiler aradığı her şeyi rahatlıkla bulabilmelidir. Kafa karıştırıcı detaylardan kaçının. Logonuzla uyumlu renklerden faydalanın. E-ticaret sitenizin göz yormamasına dikkat edin. Sepete ekle gibi dikkat çekmesi gereken butonları ön plana çıkarın. Her rengin müşterilerin üzerinde etkileri vardır. Bunlar hakkında bir araştırma yaparak online mağazanızda bu etkileri kullanmaya çalışın.

6. Satış sonrası e-postalarını kişiselleştirin

Müşterilerinize satış sonrası giden mailleri onlara göre kişiselleştirin. Mailinize müşterinin adıyla başlayarak ve kişiye özel kampanyalar hazırlayarak müşterilerinize kendilerini önemli hissettirin.

7. Size ulaşmayı kolaylaştırın

Online mağazanızı ziyaret eden kişiler size kolaylıkla ulaşabilmelidirler. Web sitenizde canlı destek gibi eklentiler kullanabilirsiniz. Son zamanlarda sıkça kullanılan Whatsapp hattını web sitenize ekleyebilirsiniz. Adres, telefon gibi bilgileriniz mutlaka web sitesinin bir alanında olmalıdır. İlk defa alışveriş yapacak kişilere iletişim bilgilerinizin bulunması güven verecektir.

8. Kendiniz hakkında bir sayfa oluşturun

E-ticaret siteniz ve firmanız hakkında bilgiler içeren bir hakkımızda sayfası oluşturun. Hakkınızda fikir edinmek isteyen ziyaretçilere oldukça yardımcı olacaktır. Samimi bir dille birkaç paragraf yazarak web sitenizin herhangi bir yerine hakkımızda sayfanızı ekleyin.

9. Ödeme seçeneklerini genişletin

Her müşteri havale/EFT ile uğraşmak istemeyebilir ya da her müşteri kredi kartıyla işlem yapmak istemeyebilir. Müşterilerinize alışveriş yapabilmeleri için birden fazla ödeme seçeneği sunun. Böylelikle sepeti terk etme oranı büyük ölçüde azalacaktır. Her müşteri kendine uygun olan ödeme yöntemini tercih ederek sipariş geçebilmelidir.

10. Ürün sayfasına sosyal paylaşım butonları ekleyin

Müşterilerinizi ürünlerinizi arkadaşlarıyla paylaşmalarına teşvik edin. Bunun en kolay yolu sosyal medya paylaşım butonlarını ürün sayfalarına eklemenizdir. Arkadaş gruplarında ya da sosyal medya sayfalarında paylaşmak istedikleri zaman tek butona tıklayarak bunu halledebilmeliler.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER