E-Ticaret

İnternetten Ürün Satışı

13.3.2018
0Yorum
919Okunma

İnternetten ürün satışı, büyük küçük fark etmeden tüm işletmelerin satışlarını ve marka bilinirliğini arttırmak için yöneldiği bir alandır. Siz de internetten ürün satışı yapmak istiyorsanız ama nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız okumaya devam ediniz.

İnternetten ürün satışı nasıl yapılır

İnternetten ürün satmak için ihtiyacınız olan özellikleri belirlemelisiniz ve buna göre bir e-ticaret yazılımı arayışına girmelisiniz. Başlangıç için hazır paket e-ticaret yazılımlarını kullanmanız önerilir. Özel yazılımların maliyeti daha fazla olacaktır ve kullanıma hazır hale gelmesi çok daha uzun bir zaman alacaktır. Hazır e-ticaret paketleri ile ise birkaç gün içerisinde internetten ürün satışı yapmaya başlayabilirsiniz.

İnternetten ürün satışı yapmanın size sağladığı birçok avantaj vardır. Bunlardan en önemlisi günün her saati sanal mağazanız açık kalacaktır. Siz uyurken bile ürünlerinizi birileri alabilir. Bir diğer faydası ise sadece bulunduğunuz bölgeye değil dünyanın her yerine satış gerçekleştirebilirsiniz. Fiziksel bir mağazanın sebep olduğu elektrik, kira, personel masrafı gibi maliyetleri ortadan kaldırır.

İnternetten ürün satışı yapmaya başlamadan önce yasaklı ürünleri ve e-ticaret kanunlarını iyice araştırmalısınız. Sonraki aşama ise ihtiyaçlarınıza ve bütçenize uygun bir e-ticaret yazılımı seçmektir. E-ticaret yazılımınızı seçtikten sonra online alışveriş sitenizin tasarımını belirlemelisiniz. İnternette ürün satışı yapmak için web sitenizin tasarımı oldukça önemlidir. E-ticaret sitenizde gereksiz detaylara yer vermemelisiniz. Mümkün olduğunca sade bir yapıya sahip olmalıdır. Böylece ürünleriniz ön plana çıkacaktır. Gereksiz detaylar, görseller, renkler kullanmanız kullanıcıları hem yoracak hem de ürünlerinizi geri planda bırakacaktır.

Aynı zamanda ürün görsellerinizi de kaliteli biçimde yüklerseniz çok daha profesyonel bir görünüm sağlayacaktır. Ürün görselleri ürünün gerçek halini yansıtmalıdır. Fotoğrafta görünenden daha farklı görüntüde bir ürün müşteriye ulaştığında memnuniyetsizlik yaratacaktır. Ürünlerinizi birkaç açıdan fotoğraflayarak bu fotoğraflar üzerinde çok fazla oynama yapmadan e-ticaret sitenize yüklemelisiniz.

Satışlarınızı arttırmak için başlangıçta tanıtım amaçlı kampanyalar ve indirimler düzenleyerek müşterilerin sizin e-ticaret sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz. Böylece başlangıç aşamasında hem daha hızlı müşteri kazanırsınız hem de satış yapmış olursunuz. Sosyal medya üzerinden reklamlar vererek bu kampanyalarınızı çok daha geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.

E-ticaret dünyasında kendi markanızı oluşturmak ve geliştirmek için uygulamanız gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Özellikle C2C ve Pazaryeri projelerinde marka oluşturma aşamasında doğru stratejileri belirlemek çok önemlidir. C2C e-ticaret yazılımları ile ciddi kazançlar sağlayabilirsiniz. Ancak önemli olan nasıl bir marka imajı yarattığınızdır.

Marka İmajı Nedir?

Kısaca açıklamak gerekirse, tüketicilerin sizin e-ticaret platformunuzu ve firmanızı nasıl gördüğüdür. Kullanıcıların aklında nasıl kaldığınız bu tanımı açıklamaktadır. Örnek verecek olursak, uygun fiyatlı ürünler satıyor, hızlı gönderi sağlıyor, ödeme kolaylığı sağlıyor, ürün çeşitliliği çok fazla, her aradığımı bulabiliyorum vs. bu cümlelerin her biri kullanıcılar tarafından bir bakış açısı olarak kabul edilebilir.

E-ticaret Markamı Nasıl Oluştururum?

Öncelikle firmanızın bir hedefi olmalıdır. Bu hedefe ulaşmaya çalışırken müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmalısınız. Unutmayın ki internet dünyasında her e-ticaret platformunun bir alternatifi vardır. Müşterilerinizle ilgilenmediğiniz takdirde diğer alternatiflere yöneleceklerdir. Müşterilerinizin problemlerini mümkün olan kısa ve kolay şekilde çözmeye çalışın.

Mevcut müşterileriniz ile anketler yaparak sizin hakkınızda neler düşündüklerini öğrenmek iyi bir fikir olabilir. Kötü yorumlar alırsanız bunları düzeltmek için gayret gösterin. Hedef kitlenizi belirleyerek onlara yönelik tanıtım ve reklam çalışmaları yapın. Rakip firmalarınıza göre çok yüksek fiyatlarda ürün satışı yapmayın.

Önemli noktalardan biri daha kurumsal kimliktir. Kurumsal kimliğinizi belirledikten sonra çok büyük değişikliklere gitmemeye çalışın. Logo, renkler vs. insanların aklında kalır ve marka bilinirliğiniz için oldukça önemlidir. Bir marka üzerinden örnek verecek olursak; Adidas’ın üç çizgisini herhangi bir spor kıyafette gördüğümüzde hangi markaya ait olduğunu anlayabilmekteyiz. Özellikle belirli bir kitleye ulaştıktan sonra kurumsal kimlikte değişikliğe gitmek iyi bir fikir değildir.

Marka oluşturma sürecindeki stratejinizi, izleyeceğiniz yolları ve hedef kitlenizi doğru şekilde analiz ettikten sonra bir marka oluşturmanız çok daha kolaylaşacaktır ve sektördeki kalıcılığınız aynı düzeyde artacaktır.

DİĞER İÇERİKLER