E-Ticaret Haberleri

İstanbul Shopping Fest

22.3.2015
0Yorum
3277Okunma

Bankalar arası Kart Merkezi, 18 Mart Cuma günü başlayan İstanbul Shopping Fest' in ilk haftasına

Bankalar arası Kart Merkezi, 18 Mart Cuma günü başlayan İstanbul Shopping Fest' in ilk haftasına ait kredi ve banka kartı kullanım verilerini açıkladı. Türkiye' de ve dünyada bir ilk olan bu kampanya ile banka ve kredi...BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal: Bankalar arası Kart Merkezi olarak destekçisi olduğumuz, İstanbul Shopping Fest’ in kente getirdiği ilk hafta cirosu, bir milyar 500 milyon TL oldu. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21 oranında artan İstanbul’daki alışveriş harcamaları, festivalin başarıldığını ispat ettiğini ve perakende sektörüne ciddi bir canlılık kazandırdığını ortaya koyuyor.

Aynı dönemde İstanbul’da yabancı kartlarla yapılan alışveriş tutarlarına bakıldığında, festivale sadece Türkiye’den değil, yurtdışından da ciddi bir ilgi ve katılım olduğu gözlemleniyor. Bunun önümüzdeki haftalarda daha da artmasını bekliyoruz.

Banka ve kredi kartları ile yapılan alışverişlerde kazanılan taksit, indirim, bedava alışveriş ve uçak bileti gibi imkânlara, İstanbul Shopping Fest ile yepyeni bir kampanya daha ekleniyor.

Türkiye’de ve dünyada bir ilk olan bu kampanya ile banka ve kredi kartı sahipleri İstanbul Shopping Fest süresince yapacakları her 40 TL tutarındaki alışveriş karşılığında, 20 adet otomobilden birini kazanmak için çekiliş hakkı kazanacaklar. Bu kampanyanın da festival katılımına ivme kazandıracağına ve kart sahiplerine yeni fırsatlar sunacağına inanıyoruz.

Bankalar arası Kart Merkezi verileri, 18 Mart-26 Nisan 2011 tarihleri arasında, 40 gün 40 gece boyunca milyonlarca kişiyi ağırlayacak olan İstanbul Shopping Fest projesinin doğru yolda olduğunu gösterdi. BKM’nin festivalin ilk haftası olan 18-25 Mart günlerinde İstanbul’daki kredi ve banka kartı kullanım verilerine bakıldığında, harcamaların, 2010 yılının aynı dönemine oranla %21 oranında artarak bir milyar 500 milyon TL’ye ulaştığı tespit edildi. Yine BKM verilerine göre, aynı tarihlerde tüm Türkiye’de kredi ve banka kartları ile yapılan harcama cirosu ise bir önceki yılın aynı dönemine oranla %15 artış göstererek 4 milyar 100 milyon TL oldu.

Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, “Destekleyicileri arasında bulunduğumuz İstanbul Shopping Fest’in, sadece perakende sektörüne değil, ulaşımdan konaklamaya kadar birçok sektöre canlılık getirdiğine inanıyoruz. Buna paralel olarak ekonomi canlanacak ve istihdam da artacaktır” dedi.

İstanbul Shopping Fest’in, ilk heyecanı AVM’ lerde yasandı. Soğuk hava nedeni ile AVM’lere yönelenler İstanbul Shopping Fest fırsatlarından yararlandı. BKM verilerine göre 18-25 Mart tarihleri arasında kredi ve banka kartı ile en çok harcama yapılan yerler 174 milyon 400 bin TL ciro ile AVM’ler oldu. Bir önceki yıl ile karşılaştırıldığında İstanbul’daki AVM’lerin cirosunun %22 oranında arttığı gözlendi.

Birçok indirim fırsatı sunan İstanbul Shopping Fest’ten yararlanmak ve harcamalarını kartları ile yaparak puan da toplamak isteyenler yeni sezonda giyim ihtiyaçlarını gidermeyi tercih etti. 18-25 Mart tarihlerinde İstanbul’da AVM’leri dolduranlar, BKM verilerine göre, kredi ve banka kartları ile toplam 94 milyon 200 bin TL tutarında giyim harcaması yaptılar. Bu tarihler geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında, harcamalarda %10 oranında artış gözlendi.

İstanbul Shopping Fest’in ilk haftasında kredi ve banka kartı harcamalarında başı çeken sektörlerden üçüncüsü ise kuyumculuk sektörü oldu. BKM verilerine göre kuyumcuların 18-25 Mart tarihlerindeki cirosu geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla %26 artış göstererek 17 milyon 500 bin TL’ye ulaştı.

İstanbul’da geç saatte alışveriş yapmak isteyenler, İstanbul Shopping Fest sayesinde, gece 02.00’ye kadar bu zevki tatma fırsatı buldular. Taksim, Nişantaşı bölgelerindeki mağazalarla İstinye ve Beylikdüzü’ nde AVM’lerin gece 02.00’ye kadar açık olduğu 19 Mart Cumartesi günü, 22.00-02.00 saatleri arasında, BKM verilerine göre 128 bin adet kredi ve banka kartı işlemi yapıldı. Bu veriler bir önceki hafta aynı gün olan 12 Mart Cumartesi günü ile karşılaştırıldığında %21 oranında büyük bir artış yaşandığı takip edildi.

İstanbul Shopping Fest’e Türkiye’nin farklı illerinde yaşayanlar da e-ticaret imkânından yararlanarak katıldı. E-ticaret’ te farklı indirim imkânlarını yakalayanlar 18-25 Mart haftasında kredi ve banka kartları ile toplam 288 milyon TL’lik harcama yaptı. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla ciroda yaşanan yüzde 41 artış, İstanbul’un yanı sıra tüm Türkiye’nin festivalden faydalanmak istediğini gösterdi.

Ayni dönemde İstanbul’da turistlerin kredi ve banka kartı ile yaptığı harcamalar, İstanbul Shopping Fest’e yurt dışından da ilgi ve katılım olduğunu gösterdi. BKM verilerine göre 18-23 Mart haftasında yabancı kredi ve banka kartları ile yapılan harcama, geçtiğimiz yıla oranla yüzde 38 artışla 20 milyon TL’ye ulaştı. Konuyla ilgili görüşlerini ifade eden BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, İstanbul Shopping Fest’in, indirimlerin ve kredi kartının sunduğu puan toplama imkânının yani sıra otomobil çekilişine katılma şansı da sunduğunu belirtti. Banka ve kredi kartı kullanıcılarının her 40 TL’lik harcamasında 1 çekiliş hakkı kazanacağını vurgulayan Özinal, bu özel günlerden mümkün olduğunca faydalanılacağını umduklarını da sözlerine ekledi.

BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, kredi ve banka kartı harcamalarında meydana gelecek artışa paralel olarak, kayıt dışı ekonominin azalmasının, vergi gelirlerinin artmasının ve ekonominin ivme kazanmasının beklendiğini söyledi. İstanbul Shopping Fest’in çok kapsamlı bir proje olduğunu belirten Özinal, “Destek veren her kurum ve birey bu proje için çok emek verdi ve tüm imkânlarını seferber etti. BKM olarak biz de bu projeyi destekleyenler arasında yer almaktan büyük mutluluk duyduk. İstanbul Shopping Fest’in geleneksel bir hale gelmesini ve İstanbul’u Dünya alışverişinin merkezi haline getirmesini diliyoruz” dedi.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER