E-Ticaret

Kapıda Ödeme Sistemi

02.5.2015
0Yorum
4111Okunma

Kapıda ödeme sistemi, e ticaret sitesinden yapılan alışverişin bir kargo şirketi ile tahsilat sistemidir. Ödemeler çoğu zaman nakit yapılmakla beraber kredi kartıyla ödeme alan kargo şirketleri de vardır. Gelişen teknolojiyle birlikte dijital bir imzanın ardından ürün teslim edilir.

Kapıda ödemenin avantajları nelerdir?

Kapıda ödeme uygulamasının avantajlarına değinecek olursak, ilk sırayı tüketicinin alışverişten vazgeçme inisiyatifine verebiliriz. Kapıda ödeme sistemine izin veren birçok e ticaret sitesi bu seçeneğe de olanak tanımaktadır. Tüketiciye bu kadar geniş bir alan bırakmayan e-ticaretsitelerinin normal iade koşullarını geçerli kılmasının yanı sıra, ayıplı ürün için de uygulanan prosedür diğer ödeme sistemlerine nazaran çok daha kolay. Ürün iade hakları kapsamında ayıplı ürünü iade etme (cayma) hakkı bulunan tüketiciler, kargo çalışanın ürünün fotoğrafını çekmesinin ardından, ücret ödemek zorunda kalmıyorlar.
Yazıya başlarken değindiğimiz gibi, güvenlik kaygılarının giderilmesi de kapıda ödeme seçeneğinin başlıca avantajlarından biri. Online tüketici trendleri değerlendirildiğinde, özellikle Türkiye benzeri gelişmekte olan ülkelerde (e-ticaret sektörü dahil) kredi kartı bilgilerini paylaşmak tüketicilerin favori davranışlarında yer almıyor. Kapıda ödeme, yeni nesil alışveriş ile geleneksel ödeme şeklinin birleşimi şeklinde de özetlenebilir.

Ürünler hangi kargo firmasıyla teslim edilir?

Kapıda ödeme sisteminde en fazla sorumluluk alan taraf kargo şirketleridir. Çünkü ürünü teslim ve iade etme görevleriyle birlikte, satıcı adına ödemeyi alma gibi yükümlülüğü de vardır. E-ticaret siteleri genel olarak birden fazla kargo şirketiyle anlaşabilir, tüketici de ödemeyi gerçekleştireceği kargo şirketini belirler.

Ücretlendirme nasıldır?

Fiyatlandırma konusunda e-ticaret siteleri küçük değişiklikler gösterse de, mantık olarak aynı şekilde ilerledikleri söylenebilir. Şöyle ki, bazı siteler kapıda ödeme imkanından faydalanmak için belirli bir rakam aralığı belirlerken bazıları da baremin altında kalan ürünlerin ebatıyla doğru orantılı ücretlendirme alır.

Ürünlerin teslim edilmesi süresi ne kadardır?

Tüm ödeme sistemlerinde genel olarak ürün teslimi aynı zaman aralığında belirlenmiştir. Kapıda ödeme sisteminin bu noktada gösterdiği bir farklılık söz konusu değildir.

Ürün teslim edilirken verilen adreste olunmadığı durumlarda ne yapılır?

Kargo, siparişi getirdiği zamanda tüketiciyi verilen adreste bulamazsa en yakın şubesine bırakır. Tüketici ödemeyi bu kez şubeye gerçekleştirir. Tabi ürünün şubede ikamet edeceği gün de önemlidir. Genel olarak kargo şirketleri 3 gün boyunca ürüne ev sahipliği yapar, hala teslim edilememişse şirkete iade eder. Bu noktadan sonra tüketici açısından süreç başa döner.

İkamet edilen şehirde sitenin anlaştığı kargo şirketi yoksa ne yapılır?

Lojistik ağlarının genişlemesinden dolayı eskiye göre yaşanma sıklığı azalsa da, görülebilen bir durumdur. Ancak alışverişin gerçekleşmeyeceği anlamını taşımaz. Kargo şirketinin ikamet edilen şehirde şubesi olmadığı durumlarda mobil bölgelerden belirli günlerde sipariş teslimi yapılır.

Yurtdışı teslimatları nasıl olur?

Yurtdışı teslimatları konusunda online mağaza ve kargo şirketi dışında ülkelerin gümrük kanunları da önemlidir. Örnek olarak Amazon‘un Türkiye’ye hizmet veremediğini söyleyebiliriz. Diyelim ki kanun alışverişin gerçekleşmesine engel teşkil etmiyor o zaman da dikkat edilmesi gereken unsurlar vardır. Kargo ücretinin haliyle normalden yüksek oluşu ve ürün iade hakları konusundaki kısıtlama bu unsurların başında gelir.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER