Müşteri Memnuniyetini Arttırmak İçin Yapılabilecekler #2

Müşteri memnuniyetini sağlamak özellikle e-ticaret siteleri için çok önemlidir. Sanal ortam olduğu için iyi ve kötü müşteri yorumları mutlaka binlerce kişiye ulaşıp imajınızı belirlemektedir.

Müşteri memnuniyetini sağlamak özellikle e-ticaret siteleri için çok önemlidir. Sanal ortam olduğu için iyi ve kötü müşteri yorumları mutlaka binlerce kişiye ulaşıp imajınızı belirlemektedir.

Bu konuya daha önceki Müşteri Memnuniyetini Artırmak İçin Yapılabilecekler #1 adlı yazımızda bahsetmiştik. Bu yazımızda konumuza devam edeceğiz. Müşteri memnuniyetini arttırmak için e-ticaret sitesi yöneticilerine öneriler vermeye devam edelim.

Öncelikle sosyal medyayı etkin kullanmanızı öneririz. Kişiler artık iyi ya da kötü yorumlarını sosyal medya hesapları üzerinden diğer kişilerle paylaştığı için sorunlarına daha hızlı çözüm üretebilmenizi sağlar. Aynı zamanda insanlar telefon ya da mail yoluyla şikayet bildirmeyi çok kolay bir yol olarak görmüyorlar. Firmalara sosyal medya hesapları üzerinden ulaşmak çok daha kolay olduğu için bu yolu tercih ediyorlar. Sosyal medyada hakkınızda iyi yorum yapanlara teşekkür etmeli, kötü yorumlara ise mümkün olduğunca yardımcı olmaya çalışmalısınız.

Bir diğer yöntem ise yapılan alışverişlere sürpriz hediyeler ya da hediye çekleri, indirim kuponları ekleyerek müşterilerinizi hem şaşırtıp hem de mutlu edebilirsiniz. Böylece memnuniyetlerini mutlaka başka kişilere anlatmış olacaklardır ve oldukça iyi bir imaj çizmiş olacaksınız. Size her gelen müşteriyi memnun ettikçe onlarda başka müşterilerin gelmesini sağlayacaktır.

Başka bir önerimiz ise online alışveriş sitenizden yapılan alışverişlerin her anını, müşterinizi SMS veya e-mail yoluyla bilgilendirmenizdir. Örneğin, siparişiniz hazırlanıyor, faturası kesildi, kargoya verildi, teslim edildi vb. şekilde bilgilendirme mesajları gönderirseniz müşteriniz ilginizden dolayı memnun olacaktır.

Online alışverişlerde müşteriler ürün hakkında tam bilgi sahibi olmak için satıcıya soru sorarlar. Bu sordukları sorulara çok kısa sürede dönüş yapmaya çalışın. Zaman geçtikçe ürünü almaktan vazgeçebilirler ve size olan güvenleri azalabilir. Sorulan her soruya açık ve samimi bir şekilde cevap vermeye çalışmalısınız. Sırf ürünü satmak için olmayan özellikleri varmış gibi göstermeniz sizin açınızdan kötü sonuçlar doğuracaktır. Bir müşteri kazanmak için, birden fazla müşteri kaybedebilirsiniz. İnsanları yanlış beklentiler içine sokmayın.

Müşterilerinizin memnuniyetini sağlamak doğruluk, açıklık, çözüm odaklı olma ve doğru iletişim becerilerine bağlıdır. Anlattığımız maddeleri uygulayarak müşterilerinizin memnuniyetini üst düzeyde tutmaya çalışmalısınız.

ABONE OL!

Yazılarımız haftalık olarak e-posta adresine gelsin!

E-Bülten Listemize Kayıt Olun »

Yorum Alanı

e-Mail adresiniz yayınlanmayacaktır. Lütfen * işaretli alanları doldurunuz.

*