E-Ticaret

Müşteri Yorumları Neden Önemlidir?

28.2.2017
0Yorum
2303Okunma

İnternet üzerinde alışveriş yaparken müşteri yorumlarına çok sık rastlarız. E-ticarette müşteri yorumları hem e-ticaret sitesi için hem de diğer müşterileri etkileme açısından oldukça önemlidir. Müşteri yorumları neden önemlidir ve satın alma kararını nasıl etkiler?

İnternet üzerinde alışveriş yaparken müşteri yorumlarına çok sık rastlarız. E-ticarette müşteri yorumları hem e-ticaret sitesi için hem de diğer müşterileri etkileme açısından oldukça önemlidir. Müşteri yorumları neden önemlidir ve satın alma kararını nasıl etkiler?

E-ticaret Sitesine Faydaları

En büyük faydası arama motorlarının kullanıcı yorumlarını önemsemesidir. Arama motorları güncel tutulan sayfaları dikkate alırlar. Ürünlerinize yorum geldikçe sayfanız güncel bir hal alacaktır. Aynı zamanda kullanıcı yorumlarında kullanılan anahtar kelimeler de çok büyük faydalar sağlamaktadır. Ürünlerde özgün içerik kullanmak kolay olmuyor.

Şöyle ki, bir ürünün açıklama kısmında çok fazla anahtar kelime ve özgün cümleler kullanmak zor olmaktadır. Müşteri yorumları özgün içerik olarak ürün sayfasına eklenmektedir. Böylece sayfanın değerini arttırmaktadır. Siz uğraşmadan sayfanıza özgün içerik sağlamış olursunuz.

Müşteri Yorumlarının Satın Alma Kararına Etkileri

Kullanıcılar internet üzerinden alışveriş yaparken daha önce satın aldığı bir ürün değilse ürün yorumlarını çok fazla dikkate alırlar. Olumlu ya da olumsuz müşteri yorumları diğer müşterilerin satın alma kararını büyük ölçüde etkilemektedir. Yorumların çok iyi olduğu durumlarda diğer müşterilerin ürünü satın alma olasılığı büyük ölçüde artıyor. Bu duruma kendi açınızdan bakarak daha iyi anlayabilirsiniz. İnternetten bir ürün satın alacağımız zaman hepimiz önce müşteri yorumlarını inceleriz. Olumsuz yorumlar varsa ürünü satın alırken tereddüt eder, olumlu yorumlar daha fazlaysa ürüne olan güvenimiz biraz daha artar.

Ancak böyle bir durum var diye e-ticaret sitenizde sadece olumlu yorumları yayınlarsanız, sanal mağazanızda hiç olumsuz yorum yoksa ziyaret eden müşteriler bu yorumların sahte olduğunu düşünebilir. E-ticaret sitenizde olumsuz yorumlara da yer vermelisiniz. Olumsuz yorum yazan kişilerle iletişime geçerek sorunlarının çözülmesine yardımcı olmaya çalışmalısınız. Böylece müşterilerde olumlu dönüş yaparak sorunun çözüldüğünü yorum olarak yazarlarsa bu diğer müşteriler tarafından büyük ölçüde güven duyulmasını sağlayacaktır.

Size önerimiz satın alınan sahte yorumlardan kaçınmanız olacaktır. Bu sahte yorumlar arama motorları tarafından mutlaka fark edilir ve sizi kötü bir konuma düşürebilir. Ceza alma olasılığınız çok yüksektir. Organik müşteri yorumları dışına çıkmamalısınız. Bu tarz yorumların faydadan çok zararı dokunacağını aklınızdan çıkarmayın.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER