E-Ticaret

Müşterilerin Terk Ettiği Sayfalar: Ne Yapılabilir

18 Aralık 2018 09:29:55
0Yorum
327Okunma

E-ticaret siteleri için sepeti ve alışverişi bırakma oranı ortalama %70’e yakın. Bunun anlamı ise online alışveriş yapan kullanıcıların yarısından çoğunun son aşamada üründen vazgeçmesidir. Bu durum tüm online satış siteleri için büyük bir potansiyel satış kaybıdır.

Bunun dışında müşteriler sepet ve ödeme sayfalarına gelmeden sitenizi terk edebiliyorlar. Müşterilerin e-ticaret sitenizi veya sepetlerini terk etmelerinin birçok sebebi vardır. Bazen müşteriler gerçekten yanlış yere gelmiş ve yanlış ürünü sepete eklemiş olabiliyor. Bunun için yapabileceğiniz bir şey yok. Ama bazı müşteriler sadece doğru yönlendirilmediği için sitenizi terk ediyorlar.

Üzerinde durulması gereken bir konu olan alışveriş sepetini terk etme ve e-ticaret sitesinden ayrılma durumları için bazı ipuçlarını bir araya getirdik.

Açılış Sayfanız – Anasayfa

Potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekebilmek için anasayfanıza önem vermelisiniz. Müşteriler için aradıklarını en hızlı şekilde bulabilmek önemlidir. Bu nedenle kategori yapınız, e-ticaret site tasarımınız, anasayfada gösterdiğiniz diğer tüm içerikleri olabildiğince açıklayıcı ve ilgi çekici hale getirmelisiniz. Karışık bir görüntüden her zaman kaçının. Kullanıcıların kafası karışacağı için o siteden çıkmak isteyeceklerdir. Aradığı içeriği kolayca bulabileceğini bilmelidir.

Sayfanızın açılış hızı da önemli bir diğer konudur. Eğer e-ticaret siteniz çok yavaş yükleniyorsa kullanıcılar kesinlikle bunu beklemeyecektir. E-ticaret sitenize reklam alabilirsiniz ancak kesinlikle aşırıya kaçmayın. Kullanıcıların karşısına her an bir popup veya başka türlü bir reklam çıkmamalıdır.

Ne Yapılabilir?

1. Sosyal medya ya da arama motorlarına verdiğiniz reklamlarda gerçek içeriklerinizi kullanın. Kullanıcılar o reklamlara tıklarken web sitenize bir beklentiyle geliyorlar. Eğer içerikleriniz bu beklentiyi karşılamıyorsa muhtemelen Geri butonuna tıklayacaklardır.

2. Site içi navigasyonu açık ve basit tutun. Kategori yapınız vb. özellikler en basit haliyle yer almalı, kesinlikle kafa karıştırmamalıdır.

3. Sitenizin açılış hızını maksimum seviyeye getirmeye çalışın.

Ürün Detay Sayfalarınız

Kullanıcılar web sitenize girdi ve dikkatini çeken bir ürüne tıkladı. Eğer ürün görselleri kalitesizse ve ürün açıklamaları yetersizse sayfayı terk etmesi kaçınılmaz olacaktır.

Ne Yapılabilir?

1. Ürün görsellerinizi ve açıklamalarını geliştirmelisiniz. İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcılar ürünlerinize dokunamaz, yakından inceleyemez. Bu nedenle ürün görselleri çok önemlidir. Ürünün her açıdan çekilmiş kaliteli fotoğraflarına yer verin. Ürün açıklamalarınızda tüm detayları anlatın, kullanıcıların kafasında soru işareti kalmasını engelleyin.

2. Ürün yorumlarına yer verin. Online alışverişlerde diğer müşterilerin yorumları satın alma aşamasında oldukça etkili. E-ticaret sitenizde tüm yorumlara yer verin. Sadece olumlu yorumlara yer açmanız da güvenilir bir görüntü sağlamayacaktır.

Sepet Sayfanız

Sepet sayfasının terk edilmesinin en büyük nedeni beklenmeyen kargo ücretleri ve ek bedellerdir.

Ne Yapılabilir?

1. Kabul edilebilir kargo ücretleri sunun. Beklenmeyen yüksek tutarlardaki kargo ücretleri müşterinin sepeti terk etmesinden başka bir işe yaramaz. Kargo ücretlerini belirlerken sabit bir fiyat sunun. Belli bir miktar üzerine ücretsiz kargo seçeneği sunmanız sepet ortalamasını artıracaktır. 

2. Çeşitli kargo firmaları sunun. Her bölgedeki kargo hizmeti değişebiliyor. Bu nedenle müşterilerinize birden fazla kargo firmasıyla gönderim yapma seçeneğini sunun.

Ödeme Sayfanız

Ödeme işleminiz uzun ve karmaşıksa ya da kullanıcılar kendilerini güvende hissetmezlerse sepetlerini bırakıp e-ticaret sitenizden ayrılabilirler. Eğer çok fazla bilgi talep ediyorsanız muhtemelen kullanıcılar bundan bunalacak ve güven duymayacaklardır. 

“Ödeme işlemi karmaşık ve uzunsa, kullanıcıların %87’si sayfadan ayrılır.”

Splitit

Ne Yapılabilir?

1. Sitenizde mutlaka SSL sertifikası olmalıdır. Aynı zamanda görünür bir yerine güvenlik rozeti eklemeniz güvenilirlik sağlayacaktır.

2. Çeşitli ödeme seçenekleri sunun. Herkesin kullanabileceği birkaç ödeme seçeneği sunmanız sepeti terk etme oranını azaltacaktır.

3. Üyeliksiz alışveriş seçeneğini sunun. Kullanıcılar üyelik işlemleriyle uğraşmak istemezlerse üye olmadan alışveriş yapabilmelerini sağlayın. Kullanıcıların %25’e yakın bir kısmı üyeliksiz alışveriş seçeneğini görmediği zaman sepeti terk edebiliyor.

 

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER