Müşterilerinizin Neden Sepeti Terk Ediyor?

Online alışveriş sitelerinin kullanımı artmasına rağmen müşterilerin büyük bir kısmı sepeti terk ediyor. E-ticaret sitelerinde müşteriler sepeti neden terkeder? Müşterilerinin sepeti terketmesi nasıl önlenir? Size birkaç önerimiz var.

Online alışveriş sitelerinin kullanımı artmasına rağmen müşterilerin büyük bir kısmı sepeti terk ediyor. E-ticaret sitelerinde müşteriler sepeti neden terkeder? Müşterilerinin sepeti terketmesi nasıl önlenir? Size birkaç önerimiz var.

1. Belirsiz Kargo Fiyatları

Müşteriler siparişi tamamlama aşamasına giderken ürüne göre değişen ve beklemedikleri kargo ücretleri ile karşılaşınca çoğunluk olarak sepeti terketme ve alışverişten vazgeçme eğilimi gösteriyorlar. Bu durum için size önerimiz bir kargo firması ile anlaşıp sabit bir kargo ücreti belirlemenizdir. Sitenizin bir köşesine ya da ürünlerin açıklama kısmına kargo fiyatını eklerseniz kargo fiyatı yüzünden sepetten dönme durumu engellenmiş olacaktır.

2. Site Hızının Yavaş Olması

Alışveriş yaparken sitenin yavaş olması müşterilere karşı kötü bir görüntü verir ancak bu durum ödeme aşamasında daha önemlidir. Yavaş ilerleyen sipariş işlemleri müşterilerde güvensizlik uyandıracaktır. Bu sebeple sitenizin hızını bir kez daha kontrol etmenizi öneririz. Sadece satışlarda değil birçok konuda sitenizin hızının büyük önemi vardır.

3. Üyeliksiz Alışveriş Özelliğinin Olmaması

Üyelik işlemleri uzun zaman aldığı için müşteriler üyeliksiz alışveriş özelliğini kullanmayı tercih ediyorlar. Bu özellik olmayan online alışveriş siteleriyle uğraşmak istemiyorlar ve sepeti terk ediyorlar. Unutmayın ki günümüzde milyonlarca online alışveriş sitesi bulunuyor ve çok güçlü bir rekabet var. Aynı veya benzer üründen yüzlerce sitede bulmak mümkün. Bunu göz önünde bulundurarak eğer yoksa üyeliksiz alışveriş özelliği eklemenizi öneririz.

4. Sınırlı Ödeme Seçenekleri

Müşteriler alışveriş yaparken kendine uygun ödeme seçeneği ile siparişlerini tamamlamak isterler. Eticaret sitelerindeki sınırlı ödeme seçenekleri müşterileri siparişi tamamlamaktan vazgeçirebilir. Herkes kredi ya da banka kartı kullanmayabilir. Havale/EFT gibi seçenekleri tercih edebilirler. Ya da online alışverişe güvenmeyip kapıda ödeme seçeneği ile alışveriş yapmak isteyebilirler. Müşterilerinizin memnuniyetini sağlamak için birden fazla ödeme seçeneği sunmaya çalışın. Özellikle taksitli işlemler müşteriler tarafından daha çok tercih ediliyor.

5. Aynı Ürünü Farklı Fiyata Bulmaları

Almak istedikleri ürünü farklı bir online alışveriş sitesinde daha uygun fiyata bulmaları sepet terk etme olaylarında büyük etkiye sahiptir. Bu sebeple ürünlerinizi piyasanın çok üstündeki fiyatlara satmanız internet ortamında çok fazla tercih edilmeyeceğiniz anlamına gelecektir. Kampanya ve indirimlerin müşteri çekme gücünden yararlanabilirsiniz.

ABONE OL!

Yazılarımız haftalık olarak e-posta adresine gelsin!

E-Bülten Listemize Kayıt Olun »

Yorum Alanı

e-Mail adresiniz yayınlanmayacaktır. Lütfen * işaretli alanları doldurunuz.

*