E-Ticaret Pazarlama

Müşterilerinizin Sepet Ortalamasını Arttırmanın 7 Yolu

26.4.2017
0Yorum
1483Okunma

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan kişilerin tek seferde daha fazla ürün almasını sağlayabilirsiniz. Bunun için bazı çalışmalar yapmanız gerekecektir. Bu yazımızda size bu konuda yardımcı olabilecek bazı yollardan bahsedeceğiz.

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan kişilerin tek seferde daha fazla ürün almasını sağlayabilirsiniz. Bunun için bazı çalışmalar yapmanız gerekecektir. Bu yazımızda size bu konuda yardımcı olabilecek bazı yollardan bahsedeceğiz. Bunlar arasından sektörünüze ve müşteri kitlenize uygun olan yolları uygulayarak müşteri sepetinizin ortalamasını arttırabilirsiniz.

1. X Miktar Üzerine Ücretsiz Kargo

Eticaret sitenizde kargo ücretli ya da tamamen tüm siparişlerde ücretsiz olabilir. Ancak bir miktar üzerine ücretsiz kargo fırsatı sunmanız müşterilerin sizden daha fazla alışveriş yapmasını sağlayacaktır. Alışveriş yapan kişiler o tutarın altında olsa bile kargo ücretini ödememek için sepetini o miktara tamamlamak isteyecektir. İnternet üzerinden alışveriş yapan kişilerin en çok şikayet ettiği konulardan biriside kargo ücretleridir bunu unutmayın.

2. X Saat Sonra Bu Fırsat Kaçacak

Müşterileriniz sepetlerine ürün ekledikleri zaman karşılarına süreli bir teklif çıktığında o ürünü mutlaka almak isteyeceklerdir. Bu süre birkaç saatte olabilir birkaç dakikada olabilir. Geri sayımlı ürünler müşterilerin her zaman dikkatini çekmektedir. Bu yolu da uygulayarak müşterilerinizin sepetindeki ürün sayısını arttırabilirsiniz.

3. Sepetinizi X Miktarda Doldurun, X Kadar İndirim Kazanın

Çoğu eticaret sitesinde karşımıza çıkan bu yöntem müşterileri harekete geçirmektedir. Bu örneğimizi şu şekilde açıklayalım; sepeti 100 TL ya ulaşan müşterilere 10 TL indirim yaparak kişilerin alışverişlerini 100 TL ya tamamlamasını sağlayabilirsiniz. Bu miktar sattığınız ürün ve müşteri kitlenize göre tabi ki değişebilir. Ancak oldukça fazla firma tarafından kullanılan ve işe yaradığı kanıtlanmış bir yöntemdir.

4. Tamamlayıcı Ürünler Önerin

Müşteriniz alışveriş yaparken sepetine eklediği ürüne göre onu tamamlayıcı ürünler göstererek almasını sağlayabilirsiniz. Örnek olarak; bir cep telefonu alan kişiye bir telefon kılıfı önerebilirsiniz. Bu ürünler ne kadar dikkat çekici olursa o kadar kişinin sepetine girmesini sağlayacaktır. Başka bir örnek verecek olursak, kolye alan bir müşteriyi kolyeyle uyumlu bir bileklikle karşılaştırabilirsiniz.

5. Daha İyisini Sunun

Müşteriniz bir ürünü incelediğinde o ürünün herhangi bir yerine bunu da görmek isteyebilirsiniz gibi bir ibareyle arasında çok büyük bir fiyat farkı olmayan incelediği ürünün daha iyi özellikte olanını sunarak sepet tutarının artmasını sağlayabilirsiniz. Müşteriler az bir farkla aynı ürünün daha iyisini almayı tercih ederler.

6.Kargo Ödeyen Ürünler

Sipariş tamamlanırken çoğu eticaret sitesinde karşımıza kargo ödeyen ürünler isimli bir başlık ve altında ürünler çıkar. Bunu çok büyük markalar da kullanmaktadır. Daha öncede söylediğimiz gibi internet üzerinden alışveriş yapan kişiler kargo ücreti ödemekten hiç hoşlanmazlar. Kargo ödeyen ürünlerden birini sepetlerine eklemek kesinlikle daha cazip gelecektir.

7. Kasa Önü Fırsatlarıyla Satışlarınızı Arttırın adlı yazımızı inceleyerek farklı yollarda deneyebilirsiniz.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER