E-Ticaret

N11’de En Çok Ne Satılıyor?

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

27 Ağustos 2019 15:49:53
0Yorum
158Okunma

N11’de En Çok Ne Satılıyor konusunda bir araştırma yapıyorsanız ya N11 ya da benzeri pazaryerlerinde mağaza açmayı planlıyorsunuz demektir. N11’de en çok ne satılıyor dan hareketle bir mağaza açmaktansa o platformda yapılmayanı yapmayı denemek her zaman daha dikkat çekici bir ticari faaliyet olur.

N11’de En Çok Satanlar ile internet genelinde dünyada satılan ürünler genelde paralellik gösterir. Ürünlerin genelde dikkat çeken iki noktası mevcuttur bunlardan biri kargoya uygunluk diğeri pahada ağır yükte hafif ve görsel açıdan albenisi olan ürünler olmasıdır. Dünya genelinde ürün bazında yüzdelik dağılım aşağıdaki şekildedir.

  • %26 Yazılım, Kitap, Müzik, Çiçek
  • %16 Bilgisayar Donanım, Tüketici Elektroniği, Ofis Malzemeleri
  • %13 Giyim, Ayakkabı, Takı, Linens / Ev Dekorasyonu
  • %8 Sağlık, Güzellik, Gıda ve İçecek
  • %7 Oyuncaklar, Video Oyunları, Spor Malzemeleri
  • %3 Küçük Ev Aletleri, Mobilya, El Aletleri, Bahçe Ekipmanları

N11’de En Çok Aranan Ürünler

N11’de En Çok Aranan Ürünler içerisinde son dönem dikkat çekici şekilde cep telefonu ve aksesuarları artış göstermekte. Özellikle kur farkı kaynaklı önceden düşük bir kur seviyesinde temin edilmiş ürünlerin üzerine kâr marjı eklenerek satılması revaçta. Teknolojik ürünleri tekno marketler yerine bu tip platformlardaki mağazalardan temin etmek daha akılcı geldiği için tüketici bu alana yöneldi. N11’de en çok ne satılıyor noktasında cep telefonu ön planda.

N11’de Mağaza Açmak

N11’de Mağaza Açmak komisyon verilerek gerçekleştirilen bir faaliyettir. Abonelik bedeli gibi bir bedel istenmemesine rağmen mağazanızı N11’deki mağazalar içerisinde daha ön plana çıkarmak adına reklam ve vitrin faaliyetlerine ayrıca ödeme alınabiliyor.

N11 Mağaza Avantajı sadece N11’le kısıtlı kalmayacak şekilde tüm bilinen pazaryeri platformlarında yer almanızı günümüzde gerekli kılar. Bunun ana nedeni sadece komisyon anlaşması üzerinden tanıtım bile yapabileceğiniz platformlar olmasından kaynaklı. Örneğin, N11’ mağazanızın resmi faaliyet ismini yayınlamakta, buradan kontrol ile sizin e-ticaret sitenize ulaşan bir tüketici hem tıklanma oranlarınızı yükseltir hem de sitenizdeki ürünler pazaryerine oran ile komisyon vermeyeceğiniz için daha uygun fiyatlı olur ve alışverişi sizin siteniz üzerinden yapar. N11’de en çok ne satılıyor dan hareketle yola çıkan yazımızda aslında yönlendirmeden çok düşünmeye sevk etmek adına sizlere şunu soralım. Cep telefonu kılıfı çok satılıyor diye bunu satan kişimi kazanır yoksa üzerine dijital baskı ile istediğiniz fotoğraf ya da yazıyı size özel tasarlayıp kılıfı o şekilde size yönlendiririm diyen mi? Ufak farklar farkındalıklara neden olarak sizi pazarda seçilebilir kılar.

Pazaryeri Mağaza Olarak E-Ticaret

Pazaryeri Mağaza Olarak E-Ticaret özellikle son dönemde perakende satış yapan ticarethanelerin ilgisini çeken bir alan. Çok sayıda işletme bu tip platformlarda mağaza açarak bir e-ticaret başlangıcı yapsa da konu ile ilgili bir süre sonra kendi e-ticaret mağazalarının da bir gereklilik olduğunu anlamaktadırlar. Bunun nedeni markalaşma sürecinde belki de sokakta var olan mağazanıza yaptığınız büyük bir yatırımla günde 20 müşteriyi ürünleriniz ile ilgilenmek üzere mağazanıza çekiyorken. Dünyaya açılan pencereniz olan e-ticaret mağazanıza binlerce insanı çekebilirsiniz. Bu bir platform aracılığı ile kendi mağazanızın da tanıtımını yapmak anlamına gelebilir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Genç ve güzel sarışın, alışveriş merkezinin beyaz eşya reyonuna girer ve satıcıya sorar, “Şu küçük televizyonu almayı düşünüyorum, fiyatı nedir?” Satıcı, “Kusura bakmayın hanımefendi sarışınlara satış yapmıyoruz.”

Sarışın sinirlenerek evine gider, saçının rengini değiştirir ve ertesi Gün mağazaya geri gelir, aynı satıcıya yaklaşır, “Şu küçük televizyonu satın almak istiyorum der.” Satıcı, “Kusura bakmayın hanımefendi sarışınlara satış yapmıyoruz.”

Kadın iyice sinirlenmiştir, soluğu bir kuaförde alır, bu defa köklü bir değişiklik yapar, hatta makyajından, göz rengine o tam bir esmer bombadır artık. Aynı mağazaya gider, aynı satıcının yanındadır, “Şu küçük sevimli beyaz renkli Televizyon ne kadar?” Satıcı, “Kusura bakmayın hanımefendi, sarışınlara satış yapmıyoruz. “İnanmıyorum, nasıl anladınız sarışın olduğumu, üç gündür kendimi esmere çevirmek için yapmadığım kalmadı!”

Satıcıda der ki, “Hanımefendi 3 gündür satın almaya çalıştığınız şey Mikrodalga fırın! televizyon değil.”

N11’de en çok ne satılıyor üzerinden bir Pazar araştırması yapmak kadar doğal bir durum yok ama inanın çoğu zaman ürün kadar önemli olan bir şey varsa oda ürünün sunum şeklidir.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER