E-Ticaret

Ne Satmalıyım?

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

29 Ağustos 2019 14:18:42
0Yorum
281Okunma

Ne Satmalıyım? konusunda fikir sahibi olmak için istatistiksel raporları inceleyebilirsiniz. Normalde ne ve nasıl satacağınız konusunda araştırma yaparken şunun üzerinden hareket edin çalışma yapacağınız pazarın ihtiyaçları nelerdir ya da nelere ilgi duyarlar. Ne satmalıyım? sorusunun asıl içeriği Pazar ne isteyebilir? olmalıdır.

Ne Alıp Satabilirim denildiğinde ticaretin dolayısı ile e-ticaret in birinci dikkat edilmesi gereken kuralı alırken kâr etmek olmalı. Bir ürünü ucuza aldığınızda üzerine koyabileceğiniz çok az bir kâr marjı ile bile görece avantajlı ticaret yapmış olursunuz. Bu nedenledir ki üretici değilseniz al sat konusunda en önemli husus al noktası. Ne satmalıyım? noktasında ise belirleyici unsur piyasa şartları ya da yaratıcı öngörüdür. Yaratıcı öngörü örnekleri Selfie çubuğudur, cep telefonu kılıfına dijital baskıdır veya kırılmaz cam ekrandır. Bu ürünlerin hepsi bir ihtiyaca istinaden ortaya çıkmıştır. Bakın ihtiyaçları öngörebildiğiniz noktada yaratıcı çözümler üretebilirsiniz. E-ticaret de ne satmalıyım? konusunda en çok dikkat etmeniz gereken husus e-ticaret tüketicilerinin genel düzeyi ve kullanım alışkanlıkları olmalı. Örneğin bir dönem hiçbir işe yaramamasına karşın oluşturduğu algı ile ofis çalışanlarına hitap eden bir ürün olan Usb Vantilatör delicesine bir satış sergiledi. Bu durumu en çok tetikleyen şartlardı. Akıllı birisi birçok bilgisayarın aynı anda çalıştığı sıcak bir alanda merkezi klimaların yetersizliğini fark ederek çözüm ürettiğini iddia etti. Bilgisayarın içindeki fandan esinlendiğini düşündüğüm bu fikir oldukça tuttu. Çünkü e-ticaret tüketicilerinin büyük bölümü ofis çalışanı. Örnekler sizler için etkili olur mu bilemem ama bildiğim bazen bu ürün tutar dersiniz ve tutar.

Dünyada En Çok Satılan Ürünler

Dünyada En Çok Satılan Ürünler günümüzde ağır sanayi ürünleri ve yan ürünleri (Otomobil, Rafine Petrol, Elektronik Devre, Oto Parça, Bilgisayar, İlaç) olarak yer alıyor. Elektronik ürünlerde fiyat yükseklikleri sebebi ile hem perakende de hem de e-ticaret de oldukça fazla rağbet görmekte.

İnternette En Çok Satılan Ürünler

İnternette En Çok Satılan Ürünler içerisinde dünyada en çok satılan ürünler ile aralarında oldukça fazla farklılık olmasının temel nedeni e-ticaret kullanıcısının genel profilidir. Eğitim seviyesi yüksek ama ürün alımında günlük ihtiyaç ve zevklerine uygun ürünleri vakit kazanmak amaçlı e-ticaret yolu ile temin eden bir tüketici profili. Aşağıda yer alan yüzdelik oranda internette en çok satılan ürünler ne satmalıyım? konusunda fikir edinmenize yardımcı olur.

  • %26 Yazılım, Kitap, Müzik, Çiçek
  • %16 Bilgisayar Donanım, Tüketici Elektroniği, Ofis Malzemeleri
  • %13 Giyim, Ayakkabı, Takı, Linens / Ev Dekorasyonu
  • %8 Sağlık, Güzellik, Gıda ve İçecek
  • %7 Oyuncaklar, Video Oyunları, Spor Malzemeleri
  • %3 Küçük Ev Aletleri, Mobilya, El Aletleri, Bahçe Ekipmanları

İnternetten Ne Satabilirim konusunda aslında yaratıcı öngörü ile hareket edilmesini savunsam da kâr marjı yüksek ve risksiz ürün tercihleri de yok değil. Örneğin kırılmaz cam ekran veya telefon kılıfları çok az maliyetli ürünler olmalarına karşın piyasa fiyatları oldukça yüksektir. Değerlendirilebilir ve elde edilen sermaye ile yaratıcı öngörü kolayca finanse edilir.

Dijital Pazarlama Stratejileri

Dijital Pazarlama Stratejileri üzerine bir çalışma yürütmek adına birden fazla konuda yetkinlik sahibi olunması gerekebilir belki de ama öncelik satış ve pazarlama kökenli olmaktan geçer. Çoğu zaman birbirine karıştırılan bu iki konu tamamen bağımsız olarak ilerleyen konulardır. Pazarlama Pazar araştırması satış ise sunum ve kapama kısmıdır.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Diplomatın biri fakir bir adama gider ve “Oğlunun evlenmesini sağlayabilirim, der.” Fakir adam yanıtlar, “Asla oğlumun hayatına karışmam.” “Ama kız Lord Rothschild’in kızı.”

“O zaman başka...”

Diplomatın sıradaki durağı Lord Rothschild’dir, “Kızınız için bir kısmet buldum Lordum.” “Ama benim kızım evlenmek istemiyor.” “Ama bu delikanlı hali hazırda Dünya Bankası Başkan Yardımcısı.”

“O zaman başka…”

Diplomat bu sefer soluğu Dünya Bankası başkanının yanında alır, “Size başkan yardımcısı olarak tavsiye edeceğim bir delikanlı var.” “Ama benim şimdi ihtiyacımdan fazla başkan yardımcım var zaten.” “Ama bu çocuk Lord Rothschild'in damadı.”

“O zaman başka…”

Diplomasi pazarlamanın en üst noktasıdır. E-ticaret de ne satmalıyım? dan çok yukarıdaki sunumu yapabilir miyim? noktasında düşünmek daha etkili olur.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

E-Ticaret Paketlerini İncele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER