Ödeme Yöntemlerinin Satışlarınıza Etkisi

Son yıllarda teknolojinin hızla hayatımıza girmesiyle birlikte online alışveriş sitelerinin sayısı arttı. Bununla birlikte e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan insanların sayısı da gün geçtikçe artıyor. Bu kişiler kendilerine uygun olan ödeme yöntemini kullanarak ürünleri satın alıyorlar.

E-ticaret sitenizde kullandığınız ödeme yöntemlerinin satışlarınıza çok büyük etkisi vardır. Müşterilerin sepeti terk etme nedenlerinin başında gelen ödeme yöntemi sorunu satışlarınızda düşüş yaratabilir.

Kimi internet kullanıcıları kredi kartı bilgilerini internet üzerinde herhangi bir e-ticaret sitesine girmek istemezken, kimi kullanıcılar kolay bir yol olduğu için kredi kartı seçeneğini kullanmak isteyebilir. Burada size düşen görev bulunduğunuz yer ve sektöre göre en çok kullanılan, tercih edilen ödeme yöntemlerini analiz etmek ve e-ticaret sitenizde kullanmaktır. Kişilerin kredi kartının olup olmaması ya da kullanmak istememeleri satışlarınızı etkilememesi için kredi kartı dışında en az bir seçenek daha sunmanızı öneririz. Genel olarak kredi kartı dışında en çok tercih edilen ödeme yöntemi Havale/EFT’dir. Son zamanlarda Kapıda Ödeme yöntemine olan talepte arttı. Ancak daha önce de söylediğimiz gibi kullanabileceğiniz ödeme yöntemleri sektörünüz ve sattığınız ürüne göre farklılık gösterebilir.

Örneğin bir sanal giyim mağazanız varsa burada en çok talep görecek ödeme yöntemi kredi kartı olacaktır. Giyim aksesuar vb. kategorilerde müşteriler alışveriş yaparken taksit seçeneğinden yararlanmak istedikleri için kredi kartıyla alışveriş yapmak istiyorlar. Ama bu sadece kredi kartı ile ödeme şekli kullanmanız için bir sebep değildir. Mutlaka kredi kartı dışında da ödeme seçenekleri bulundurmalısınız. Bir ürünü beğenip almak isteyen kişinin kredi kartının olmaması ürünü satın almasına engel olmamalıdır. Kapıda Ödeme kargo açısından biraz daha maliyetli olsa da oldukça fazla talep gören bir ödeme şeklidir. Bu bedeli üstlenmek istemiyorsanız kapıda ödeme seçeneğine ek ücret tanımlayarak bu seçeneği de müşterilerinize sunabilirsiniz.

Ödeme seçenekleriniz ne kadar fazlaysa bu o kadar çok kişiye hitap ediyorsunuz demektir. Satışlarınıza daha öncede belirttiğimiz gibi ciddi bir etkisi vardır. Ödeme yöntemlerini sisteminize entegre ettikten sonra sosyal medya hesaplarınızda ve diğer tanıtım kanallarınızda yayınlayarak müşterileri sitenize davet edebilirsiniz. Birden fazla ödeme yöntemi kullanan eticaret sitelerinin daha fazla güven verdiğini düşünen müşteriler sizden alışveriş yaparken şüphe duymayacaklardır.

ABONE OL!

Yazılarımız haftalık olarak e-posta adresine gelsin!

E-Bülten Listemize Kayıt Olun »

3

  1. Feridun Topaç

    Bir e-ticaret sitem var ve uzun uğraşlar sonucu doğru bir mantığı anca oturtturabildim, bu işe yeni giren kardeşlerimiz için faydalı bir makale olmuş. Ben tercihlerimi belirlerken bir hayli zorlanmıştım.

  2. Hakan Özkan

    Bir müşteri olarak, satıcının değilde kendi istediğim yönteme göre alışveriş yapmayı tercih ederim.

  3. Büşra Şanlı

    Müşteri için birden çok ödeme alternatifi iki tarafında işine gelecektir

Yorum Alanı

e-Mail adresiniz yayınlanmayacaktır. Lütfen * işaretli alanları doldurunuz.

*