E-Ticaret

Online Ticaret Siteleri

13.10.2017
0Yorum
1314Okunma

Online ticaret siteleri ülkemizde her geçen gün biraz daha yaygınlaşıyor ve müşterilerde alışverişlerinin bir çoğunu artık online ticaret siteleri üzerinden yapmaya başladılar.

Online Ticaret

Online ticaret siteleri çeşitli şekillerde ve türlerde karşımıza çıkabilmektedir. Doğrudan satıcıdan alıcıya olabildiği gibi bir aracı online ticaret sitesi ile de alıcıya ürün satışı gerçekleştirilebiliyor. Online ticaret sitelerinin her kesime hitap edebilmesi için birden fazla ödeme sistemi sunması oldukça önemlidir. Bu tabiki B2C yani satıcıdan alıcıya olan online ticaret siteleri için geçerlidir. C2C ve Pazaryeri modellerinde güvenlik ve para akışı açısından sadece kredi kartı yöntemi kullanılmaktadır. Satıcıdan alıcıya online ticaret sitelerinde Havale-EFT, Kapıda Ödeme, Kredi Kartı en çok kullanılan ve talep edilen yöntemlerdendir. Bir online ticaret siteniz varsa bu ödeme yöntemlerinin hepsini kullanmanızı öneririz. Çünkü farklı tarz ve düşüncede müşteriler birbirinden farklı ödeme yöntemleri tercih edip ihtiyaç duyabilirler.

Online ticaret siteleri sahibi olmak size büyük getiriler sağlayacaktır. Ancak müşteriyi çekmek ve herhangi bir memnuniyetsizlik yaşamaması için bazı noktalara dikkat etmelisiniz. Öncelikle online ticaret sitesi yazılımınız doğru şekilde çalışmalıdır ve müşteriler açısından kolay kullanılabilir olmalıdır. Online alışveriş sitelerinde en çok kullanılan özellikler sıralama ve filtreleme işlemleridir. Müşterilerinize sunmanız gereken en önemli özellikler bunlardır. Bunun dışında sipariş sayfanız olabildiğince sade ve kullanıcıya kolaylık sağlayacak biçimde olmalıdır. Çok fazla bilgi istemeniz uzun formlara neden olacaktır ve internet alışverişlerinde müşterilerin en çok şikayet ettiği şeylerden birisi de çok uzun formlar doldurmak zorunda kalmalarıdır.

Sitenizin tasarımı ise karışık görünmemeli her şey net ve anlaşılır şekilde olmalıdır. Ürünleriniz ön planda olmalıdır ve başka ayrıntılar müşterilerin dikkatini dağıtmamalıdır. Karışık kategori yapıları da müşterilerin çokça şikayetçi olduğu noktalardan birisidir. Dikkat ederseniz çoğu e-ticaret sitesinin zemininde beyaz tonlarında açık renkler kullanılmış bunun dışında bir veya en fazla iki ana renk kullanılmıştır. Renkler birbirleriyle uyum sağlamalı ve ziyaretçinin gözlerini yormayacak şekilde kullanılmalıdır. Ürün fiyatlarınızı açıkça yazmalı ve müşterinin şüpheye düşmesini engellemelisiniz. İndirim kuponları vb. kampanyalar doğru şekilde çalışmalı ve müşterinin alışveriş esnasında bu tip problemlerle karşılaşması engellenmelidir.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER