E-Ticaret

Organik Gıda İhracat

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

19 Temmuz 2019 13:33:12
0Yorum
207Okunma

Organik Gıda İhracatkonusu üzerine söylenebilecek en uygun şey konu Türkiye olarak bizim ilgi ve uzmanlık alanımıza giriyor olmalı iken özelliklede e-ticaret de maalesef gerçekte durum bu değil.Organik gıda ihracatı yapabilmek adına milli bir tarım politikanız olmalı ki en iyi örneği Avrupa’nın en büyük tarım devi Fransa’dan bayrağı devralan Hollanda’nın tarım politikasında yatmakta. Tabi bunda Fransa’nın Avrupa’nın en büyük nükleer enerji üreticisi olması da yatmakta.Fransa eski sömürgelerinde özellikle Fransız Guyanası’nda bertaraf ettiğini kanıtlasa da Fransa’nın ürünlerine Avrupalı bilinçli tüketici sırf nükler çalışmaları yüzünden itibar etmemekte.

Genetiği Değiştirilmiş Gıda Nedir sorusunun yanıtı geçmişte yatmakta, 1980 lerde ilk defa Dünyada açlık kaynaklı kitlesel ölümler yaşanmaya başladı. Bunun ana nedeni artan Dünya nüfusu ve kaynakların tekellerde bulunması olarak genel bir şekilde açıklanabilir. Bu dönemde kurtarıcı olarak bilim adamları GDO (Genetiği Değiştirilmiş Gıdalar) üzerine yoğunlaştı. Temeli ABD uzay programlarına dayanan astronot yiyeceklerinden esinlenilerek sindirimi kolay, hacim olarak az gıdanın, en yüksek oranda kalori ve enerjiyi barındırmasını hedefleyen gıda üretim şekliydi. Uygulandı ve başarılı oldu, hayvan yemleri ve hayvan büyüme hızlarına yapılan in organik müdahaleler haricinde özellikle tarımda ürün rekoltesi arttırılması hedeflendi. Bir tarım mahsulünü koruyacak tüm etkenler zamanın kurtarıcısı GDO üzerinden tarım ilacı olarak ürünlere ve gübrelerine hatta tohumlara enjekte edildi. Domatesin dış yüzeyi zarar görmesin diye balık DNA yapısı aşılandı. Görüntü domates, tat domates ama yediğiniz başka bir şey. Sonuçları halen tam olarak raporlanamayan bu kurtuluş reçetesi neredeyse artık tüm gıdalarda mevcut iken organik gıda ihracatı tabiki Türkiye’nin en büyük ihracat kalemi haline getirilebilir.

Tarım İthalat İhracat Rakamları

Tarım İthalat İhracat Rakamlarıüzerine yapacağınız e-ticaret faaliyeti ile ilgili incelemede bulunuyorsanız aslında organik gıda ihracatı için fikir sahibi olmak amaçlı bitkisel tüm ihracat rakamlarını incelemenizde fayda var özelliklede yan ürünlerden sıyrılmış hali ile aşağıda 2018 ve 2019 ilk yarısı rakamları aşağıda yer almakta.

Genel Bitkisel Tarım İhracat Rakamları

  30.06.2018 30.06.2019
Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri 13.188.654 ₺ 18.276.222 ₺
Yaş Meyve ve Sebze 4.806.079 ₺ 5.432.136 ₺
Meyve Sebze Mamulleri 3.124.268 ₺ 4.068.799 ₺
Kuru Meyve ve Mamulleri 2.473.663 ₺ 3.625.433 ₺
Fındık ve Mamulleri 3.270.353 ₺  4.384.763 ₺
Zeytin ve Zeytinyağı 991.016 ₺ 891.135 ₺
Tütün 1.798.297 ₺ 2.548.063 ₺
Süs Bitkileri ve Mam. 266.425 ₺  359.465 ₺

Organik Ürünler Satış

Organik Ürünler Satışkonusunda belirli bir Pazar zamanla oluşmuş olsa da aslında GDO ve tohum yasaları kaynaklı saf tohum bulabilmek çok zor. Ekildiği saha ne kadar sağlıklıbir organik yapıya sahip olsa da tohum anlamında sıkıntılı ürünler hiçbir şekilde son kullanıcıya aksettirilmemekte. Her alanda olduğu gibi organik gıda ihracatında da algı yönetimi ön plandadır.

Organik Ürün İhracatı adınaşu an Türkiye aslında birçok ülkeye oran ile en organik üretim metotlarını izleyen ülke olmasına karşın ihracatta gıda ürünlerine genel anlamda sıkıntılar çıkarılmaktadır. Özellikle e-ticaret alanında mikro ihracat kapsamında yani 7.500£ 150KG sınırları içerisinde yapılan gönderilerde hızlı kargo firmaları gıda gönderimini ya tercih etmemekte ya da yüksek fiyatlandırma yapmaktadır. Bu neden ile gönderileri yapacağınız ülkelerde etkin iştirakler bularak süreci yönetmek en mantıklısıdır.

Organik Ürün Markaları

Organik Ürün Markaları eskiden bazı firmalar ile sınırlı iken şu aşamada pazardaki müşteriyi çapraz satışla kaybetme kaygısı ile çoğu firma kendi markaları bünyesinde organik ürün satışı gerçekleştirmekte. Bu aynı zamanda organik ürün pahalı gözüktüğü için diğer ürüne olan talebi de motor güdüleri devreye sokarak pazarlama stratejisi olarak arttırmakta. Maalesef bu marka artışı iç Pazar payının hem alım gücü hem de sınırı kaynaklı değişmediği için aslında bize en yakın ve alım gücü en yüksek Pazar olan Avrupa ya organik gıda ihracatında bir numara olmamız gerekirken kotalar kaynaklı geri planda kalınmakta.

Örneğin Amerika ve Dünyanın genelinde satılan en kaliteli zeytinyağı İtalyan ve Yunan zeytinyağlarıdır algısının biraz üzerini kazıdığınızda iki ülkenin de Türkiye’den ithal edip kendi marka değerleri ile Dünya pazarına ihracat yaptıkları görülmekte. Bu zinciri kırabilecek tek güç dirayetli iç ve dış devlet politikalarıdır.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

İrlanda da 1980 li yıllarda İngiltere ile devam eden çatışmalarda mezhep ayrımı çokça ortaya çıkmıştır. Bunun ana nedeni İrlandalı Protestanların İngiliz Krallığına olan mezhepsel bağlılığı kaynaklı Katolik İrlandalıların kurtuluş mücadelelerinin zarar gördüğü fikridir. İrlandalılar biraz da izole bir ada halkı olmaları kaynaklı dışarıdan çok belirgin tipler olsa da mezhepsel olarak ayırt edilemez.

Bir gün bir İrlandalı Belfast’ta ara bir bölgede arabası ile dolaşırken silahlı kişiler tarafından yolu çevrilir. Çevirenler içerisinden birisi sinirli bir şekilde Katolik mi Protestan mı olduğunu sorar.Önünü kesenlerin Katolik mi Protestan mı olduğunu bilmeyen uyanık İrlandalı paçayı kurtarmak için “Ateistim” der. Bunun üzerine önünü kesen silahlı adam bir daha sorar “Katolik Ateist mi? Protestan Ateist misin?” diye.

Herhangi bir gıda ürünün şahıs olarak organik ya da değil olduğunu anlamanız neredeyse imkansızdır. Organik gıda ihracatı konusu Devlet gücü ve politikaları ile düzenlenmelidir.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER