E-Ticaret

Özel E-Ticaret Yazılımı

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

24 Nisan 2019 18:34:14
0Yorum
202Okunma

Özel E-Ticaret Yazılımı olarak adlandırılan tamamen özgün e-ticaret yazılımı geliştirmek başlı başına bilgi birikimi, tecrübe, yoğun emek, zaman ve yüksek maliyet isteyen bir süreçtir. Zaten var olan bir e-ticaret yazılım formatına küçük modüler oynamalar yapmak ya da görsel bir tema giydirmek özel e-ticaret yazılımı yapmak değildir.

E-Ticaret Paketleri ana başlıklarla aşağıdaki şekilde sınıflandırılabilir. Unutulmaması gereken özel e-ticaret yazılımı nın da başarılı olabilmesi için temelde genel kabul görmüş bu çeşit hazır paketlere benzerlikler göstermesi gerekebilir çünkü e-ticaret kullanıcılarının alışveriş alışkanlıkları fazlaca değişkenlik göstermez.

  • B2C Business to Consumer – (İşletmeciden Tüketiciye) Ürün Satışı.
  • C2C Consumer to Consumer – (Tüketiciden Tüketiciye) İkinci El Ürün Satışı ve Pazaryeri.
  • B2B Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) Bayi ve Satış Ağı Yönetimi.

E-Ticaret Çözümleri

E-Ticaret Çözümleri içerisinde en yüksek maliyetli  çözüm özel e-ticaret yazılımı dır. Çünkü özel e-ticaret yazılımı dediğimiz aslında tamamen e-ticaret yazılımının sıfırdan başlanıldığı bir süreçtir. Örneğin bankalar tamamen bilgi güvenliği sebebi ile kendi yazılım birimlerini oluştururlar ki mantıklı bir şekilde finanse edebilecekleri ve geliştirebilecekleri bir alandır. Eğer bu çeşit zorunlu bir ihtiyacınız ve maliyetleri devamlı finanse edebilecek gücünüz yok ise özel e-ticaret yazılımı yapmak mantıklı bir karar olmaz.

E-Ticaret Web

E-Ticaret Web üzerinden gerçekleştirilen bir faaliyettir ve buradaki özel e-ticaret yazılımı bilgi güvenliği network mühendisleri tarafından kapalı devre intranet ağı üzerinden yönetilse dahi hack lenmesi imkansız denemez. Bilgi güvenliği, güvenliğin her alanı gibi bir algı yönetimidir.

Abonelik E-Ticaret Altyapısı ülkemizde maalesef artık bazı bilindik yazılım firmaları tarafından bile istismar edilmekte olan bir süreç. Yıllık lisans ücretleri üzerinden hizmet vermesine rağmen kullanıcının en basit modüler taleplerini bile programlarında var olmasına rağmen kapalı tutup fahiş ücretler karşılığı hizmeti satmaları kaynaklı e-ticaret işletmecileri özel e-ticaret yazılımı arayış süreçlerine giriyorlar.

En basit deyimle yetersiz e-ticaret yazılım firmalarının çoğalması sonucunda süreçleri yönetemeyen firmalar kaynaklı sektör maalesef piyasada ismini lekelemekte. Ülkemizde maalesef uzun soluklu şirket yönetimi örneklerinin azlığının ana sebepleri bu tip firmaların hem müşterilerine hem de çalışanlarına yönelik iyi niyet istismarıdır. İşin devamlılığını sağlama adına bulunan personeller özverilerinin istismar edildiğini düşündüğü aşamada farklı arayışlar içerisine girip firmalarından bağımsız özel e-ticaret yazılımı yapmaya çalışarak hem eski firmalarına hem de e-ticaret sektörüne zarar veriyorlar.

E-Ticaret İstatistik

E-Ticaret İstatistik sel olarak incelendiğinde dijital pazarlamada görsel içerik kullanımı gün geçtikçe artmakta. Bu nedenle ile e-ticaret sitenizin görsel alıcılığı ve içeriği sizleri eşdeğerleriniz içerisinde ön plana çıkarabilir.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Orta Amerika da bir bürokrat görevli memurların durumunu şöyle bir yakından görmek istemiş. Odalardan birine girmiş, kimse yok, ikincisine girmiş bomboş, üçüncü odada bir memur varmış o da uyuyormuş. Yanında bulunan işletme müdürü sinirlenmiş ve memuru kaldırmak için hamle yaparken bürokrat acı bir şekilde uyarmış, ‘Sakın uyandırmayın, yoksa oda o da çekip gider.’

Özel e-ticaret yazılımı yapanların birçoğu maalesef zamanla yok olan geçmişte başarılı firmaların çalışanları ve yine maalesef kendileri de aynı yoldalar.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER