E-Ticaret

Rusyaya Ürün Satmak

16.9.2018
0Yorum
340Okunma

Rusya'ya ürün satmak, yanı başımızda olan Rusya ithalata bağımlı bir ülkedir. E-ticaret Rusya’da çok hızlı büyümektedir. 2017 yılında e-ticaret hacmi 27 milyar dolara ulaşmıştır. Böyle büyük bir pazarda bulunmak Rusya’ya ürün satmak oldukça mantıklıdır.

 

Rusya E-İhracat Yazılımı

Peki, Rusya’ya ürün satmak için nasıl bir yol izlemeliyiz? Rusya’ya ürün satmanın en basit ve kolay yolu e-ihracat’ tır. Türkiye’de e-ticaret pazarı oldukça büyüktür, fakat Rusya e-ticaret pazarı da oldukça büyük bir pazardır. Herkes Rusya’ya ürün satmak istemektedir, ancak e-ihracat hakkında ve mikro ihracat hakkında bilgi sahibi olunmadığı için karışık geliyor, aslında çokta karışık bir yapısı bulunmamaktadır. Kolayca Rusya’ya ürün satabilirsin.
 

Rusya’yı biraz tanıyalım

Rusya veya resmî adıyla Rusya Federasyonu, kuzey Avrasya'da bir ülkedir. Yönetim şekli federal yarı başkanlık tipi cumhuriyettir.

Rusya 17 milyon kilometre karelik alanıyla Dünyanın en büyük ülkesidir. Dünyanın sekizde birini kaplar Asya ve Avrupa kıtalarına yayılmıştır. Çok milletli bir ülke olan Rusya, 143 milyonluk nüfusun %80 etnik kökeni Rus’tur. Ülkenin resmi dili Rusçadır. Yaygın konuşulan yabancı diller İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca ve İtalyancadır. Rusya’nın resmi para birimi rubledir. En büyük şehri ve başkenti 11 milyonluk nüfusuyla Moskova’dır. Bu denli büyük bir pazara e-ihracat yapmamak büyük kayıptır.
 

Rusça E-Ticaret Sitesi - Rusça İnternet Sitesi

Rusya'ya Ürün Satmak için Rusça E-Ticaret Sitesi oluşturmamız birinci önceliğimiz olmalıdır. Rusya’da Rusya’nın ana dili Rusça oldukça yaygın kullanılmaktadır. Diğer diller İngilizce, Almanca vs. kullanılsa da yaygın değildir. Bu yüzden Rusya’ya mal satmak istiyorsan e-ihracat sitesi Rusça olmalıdır. Türkiye’de ana dili Rusça olan çok sayıda Rus, Ukraynalı ve Türki Cumhuriyetler kökenli insanlar yaşamakta, çeviri ve Rus dilinde personel istihdam etmekte düşünülebilir.

Rusça E-Ticaret Sitesi
 

Rusya’da Dijital Pazarlama

Rusya’da Rus arama motoru Yandex, arama motoru lideridir. İnsanlar çoğunlukla internette aramalarını Yandex arama motoru üzerinden gerçekleştirmektedirler. Rusya pazarına Yandex üzerinden kolayca girebilirsin. Google arama motoru Türkiye’de olduğu gibi Rusya’da çok etkili değildir. Sosyal medya kanalları üzerine ise her ne kadar Facebook güçlü bir konuma gelmiş olsa da Facebook klonu Rus sosyal ağ Vkontakte’ın %62 penatrasyonu var. Rus tüketicilerine ulaşmak istiyorsan Yandex ve VK kullanmalısın. Bu iki platformu etkin kullanarak Rus tüketicilerine kolayca erişebilirsin.
 

Rusya’da E-Pazaryeri E-Ticaret Siteleri

Rusya’da oldukça fazla e-pazaryeri sitesi bulunmaktadır. Bu pazaryerlerinde mağazalar açarak ürün satışı yapabilirsin. Öne çıkan Rus E-Pazaryeri sitelerinden bazıları;  wildberries, ozon, lamoda, kupivip, quelle exist.ru, 220-volt.ru,  gibi e-pazaryeri siteleri incelenerek işine uygun olanlarda mağaza açabilirsin. Bu e-pazaryeri siteleri aracılığı ile Rus pazarına girebilirsin.
 

Rusya’ya Ne Satabilirim

Rusya’ya birçok grupta ürün satışı yapmak mümkündür. Rusya’ya ne satabilirim diye düşünüyorsan sana bir kolaylık sağlamak isteriz ülkemizde ne satıyorsan Rusya’ya onu satabilirsin. Rusya’ya ürün satmak için bir arayış içerisinde olmana gerek yok Türkiye’de üretmiş olduğun veya satmış olduğun ürünleri Rusya’ya satabilirsin.

Rusya’ya yoğun olarak satabileceğin ürünler;

Bayan Giyim, Bay Giyim, Hediyelik Eşya, Takı – Aksesuar, Ev Tekstili, Ev Aksesuarları, Organik Ürünler, Kurutulmuş Gıda, Bakliyat, Zeytin, Zeytinyağı, Sağlık ve Güzellik Ürünleri, Temizlik Ürünleri, Bebek – Çocuk Ürünleri, Deri Ürünleri, Optik Ürünleri, Doğal Sağlık Ürünleri, Endüstriyel Ekipmanlar, Yapı Malzemeleri

Anlaşılacağı gibi bugün ülkemizde elektronik ortamda satmakta olduğumuz hemen hemen her ürünü e-ihracat ile Rusya’ya satmak mümkündür.
 

Rusya’ya Toptan Ürün Satmak

Rusya’ya toptan ürün satmak istiyorsan “b2b e-ihracat” yazılımını kullanman yeterlidir. B2B e-ihracat paketi ile Rusya’ya toptan ürün satmak, Rusya’da bayi kanalları oluşturmak, oldukça kolaydır. Rusya’ya toptan ne satabilirim diye bir düşüncen varsa yukarıda belirttiğimiz “Rusya’ya yoğun olarak satabileceğin ürünler” kategorilerindeki tüm ürünleri toptan olarak b2b e-ihracat yazılımı ile satabilirsin.
 

Türkiye’den Rusya’ya en çok satılan ürünler

Türkiye’den Rusya’ya e-ihracat kanalıyla en çok satılan ürünler arasında tekstil ürünleri yer almaktadır. Ama bu sizi olumsuzluğa düşürmesin, hemen hemen artık her ürünün küresel pazarda birçok alıcısı bulunmaktadır. Sende e-ihracat yaparak Rusya pazarına kolayca girebilir, ürünlerini Rusya pazarına daha fazla kar marjı ile satabilirsin.

  • Bayan Giyim,
  • Bay Giyim,
  • Hediyelik Eşya,
  • Takı – Aksesuar,
  • Ev Tekstili,
  • Ev Aksesuarları,
  • Organik Ürünler,
  • Kurutulmuş Gıda,
  • Bakliyat,
  • Zeytin - Zeytinyağı,
  • Sağlık ve Güzellik Ürünleri,
  • Temizlik Ürünleri,
  • Bebek – Çocuk Ürünleri,
  • Deri Ürünleri,
  • Optik Ürünleri,
  • Doğal Sağlık Ürünleri,
  • Endüstriyel Ekipmanlar,
  • Yapı Malzemeleri
     

Rusya’ya e-ihracat nasıl yapılır?

Rusya’ya e-ihracat oldukça kolay bir şekilde yapılabilmektedir. Gümrük işlemleri ile uğraşmadan mikro ihracat ile ürünlerini kolayca Rusya’ya satabilirsin. Peki, Mikro ihracat kısaca nedir? Yurtdışına yapılan ürün satışı 150 kg ve 7500 Euro değerini geçmeyen ihracat işlemlerine mikro ihracat denir. Genellikle e-ihracat modellerinde ağırlıklı kullanılmaktadır.

Rusya’ya e-ihracat yapabilmen için ihtiyacın olanlar;

Rusya’ya ürün satışı yapabilmen için ihtiyacın olan iki şey var, bu iki önemli konuyu çözdükten sonra hemen Rusya’ya satışa başlayabilirsin. Artık Rusya’ya ürün satmayı gözümüzde büyütmeyelim teknoloji bize birçok kolaylık sağlamaktadır. E-ihracatta bu kolaylıklardan bir tanesidir.

  • Rusya’ya e-ihracat yapmak için öncelikle iyi bir Rusça e-ihracat yazılımı ihtiyacın var. E-İhracat yazılımı ile hemen Rusya’ya satışa başlayabilirsin.
  • İkinci ihtiyacın olansa Rusya’ya sattığın ürünleri gönderebileceğin kargo şirketi ile anlaşma yapmak.
     

Rusya’ya e-ihracat kargo - Rusya’ya Mal Göndermek

E-ihracat kargo çözümü, Rusya’ya satışını yaptığın ürünleri mikro ihracat modeli ile kargo şirketleri ile gönderebilirsin. Mikro ihracat sadece gümrük beyanı operatör sıfatıyla hızlı kargo firmaları (PTT, DHL, UPS, TNT ) tarafından yapılmaktadır. Bu, e-ihracat kargo firmaları ile Rusya’ya satış yaptığın ürünleri gümrük işlemleri ile uğraşmadan gönderebilirsin.
 

Rusça e-İhracat sitesi

Rusya’ya e-ihracat yapmak için kurulacak Rusça e-ihracat sitesi oldukça profesyonel olmalıdır. Rusça çevirilerine dikkat etmeli ve yazım hatası yapılmamalıdır.  Rus müşteriler bu duruma çok hassas ve kuşkuyla yaklaşıyorlar. Kuşkuyla yaklaşılan bir e-ihracat sitesinden satış beklenilmez. Önce Rus ziyaretçilerin güvenini kazanmak gerekmektedir.

  • Rusça e-ihracat sitesi, içeriği zengin olmalıdır. 
  • Ürün görselleri kaliteli ürün içerik metinleri açıklayıcı olmalıdır.
  • Rusça e-ihracat sitesi, tüm cihazlara uyumlu olmalıdır. Mobil cihazlara duyarlı bir e-ihracat sitesi daha fazla Rus müşteri demektir.
  • Rusça e-ihracat sitesi, hızlı ve güvenli olmalıdır.
     

Rusya’dan e-ticaret sitesi üzerinden ödeme almak

Bankaların ve ortak ödeme kuruluşlarının Global sanal pos altyapı özellikleri ile Rusya’dan kredi kartı ile Rus para birimi Ruble ile ödeme alabilirsin.

Global sanal pos altyapısı ile Rusya ve Dünya’nın her yerine dövizle, Ruble, ABD Doları, Euro, İngiliz Sterlini ve İran Riyali başta olmak üzere 15 farklı para birimiyle ürün satabilir ve döviz olarak kredi kartı ile ödeme alabilirsin. Bu sayede yerli e-ticaret firmaları uluslararası satış yapabildikleri için kârlılıklarını da arttırabiliyorlar.
 

Rusya’ya ihracat ve e-ihracat arasındaki fark

Uluslararası ticaret yaparken, uyulması gereken ve takip edilmesi gereken belli kurallar bulunmaktadır. İhracatta en çok para harcanan ve en uzun zamanı alan süreç gümrük işlemlerinin yapıldığı süreçtir. E-İhracatta bu sürecin normal ihracata göre pek çok avantajı bulunur.

İhracat ve e-ihracat arasındaki farkları aşağıdaki tabloyla özetleyebiliriz:

  İhracat e-İhracat
Ticaret Modeli İşletmeden işletmeye İşletmeden bireysel müşteriye
Gümrük beyannamesi Standart – gümrük müşavirlerine ihtiyaç vardır Kargo firmaları tarafından elektronik olarak düzenlenir
KDV’siz fatura Hazırlanır Hazırlanır
KDV iadesi Alınır Alınır
Alıcı ülkede gümrükleme süresi 2-7 iş günü 12-48 saat
Gümrükleme ve konsolidasyon imkanları Sınırlı Geniş, kolay uygulanabilir
İhracat operasyonları Detaylı Basit
İhracat süreci ve iş takibi Detaylı Basit
Satış öncesi ve sonrası maliyetleri Yüksek Ekonomik
Marka tescil sertifikası, belge tercümesi ve apostili, satıcı ve alıcı şirketin karnesi, hijyen sertifikası, laboratuvar analizi Genelde zorunlu Genelde gerek yok


KMK E-İhracat Yazılımı

KMK e-ihracat paketleri Rusya’ya ürün satmak için geliştirilmiştir. Rusça e-ihracat sitesi kurarak ister perakende, ister toptan satış yapabilirsin. KMK birçok e-ticaret modelinde e-ihracat sitesi kurmanı sağlamaktadır. İş modeline uygun e-ihracat paketini seçerek ihracat yapmaya başlayabilirsin.

KMK e-ihracat paketleri;

B2c e-ihracat paketi,

B2b e-ihracat paketi,

C2c e-ihracat paketi,

Mikro ihracat yapmak için en kolay ve en etkili yollardan biri olan e-ihracata şimdi KMK E-İhracat Paketleri ile kolayca başlayabilirsin.

Türk firmalarının Rus pazarına girmeleri artık e-ihracat modeli ile oldukça kolaydır. Yapılması gereken sadece Rusya’daki pazarı anlayabilmek ve Rus pazarına uygun iş modelleri geliştirmek gerekmektedir. Türkiye’deki firmaların çoğu küresel pazarda aktif, çünkü ülkemize yapılan ekonomik saldırılar artık bunu zorunlu hale getirmiştir. Buna bağlı olarak ülkemizde ihracat büyük önem taşımakta ve resmi kurumların birçok teşviki bulunmaktadır.

Rusya’ya ürün satmak Türk firmalarına büyük avantajlar sağlamaktadır. Bu avantajı kullanan firmalar daha büyük pazara ulaşarak, daha fazla satma imkânı bulmaktadırlar. Global pazara ürün satışı yapan firmalar yurt içine satmış olduğu aynı üründen daha fazla kazanmaktadır. Döviz kuru ile satış yapıldığı için kar marjı daha fazla olurken, yurt dışı satışa KDV uygulanmadığı için KDV oranı da aynı şekilde ihracat yapan Türk firmasına kar olarak kalmaktadır.

Sonuç olarak, bugün Rusya pazarına açılmak için tam zamanı beklemenin bir anlamı yok herkes dünya pazarına açılmışken, sen neden bekliyorsun. Teknolojinin bize sunduğu avantajları işimize uygulamamız bizi başarıya ulaştıracaktır.

Rusya’ya ihracat yapmak istiyorum diyorsan tam zamanı, e-ihracat paketlerini incele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER