E-Ticaret

Sanal Alışveriş Siteleri

02.10.2017
0Yorum
1330Okunma

Sanal alışveriş siteleri, insanların internet üzerinden ihtiyacı olan ürünleri kredi kartı, havale/EFT, kapıda ödeme vb. ödeme yöntemleri ile satın alabildikleri e-ticaret platformlarıdır.

Alışveriş Sitesi

Sanal alışveriş siteleri tek bir satıcının ürünlerini sattığı bir e-ticaret sitesi olabileceği gibi, birden fazla satıcının tek noktada buluştuğu pazaryeri tarzı e-ticaret siteleri şeklinde de olabilir. Her iki e-ticaret şeklinin de sağladığı farklı avantajlar vardır. Eğer bir sanal alışveriş sitesi üzerinden ürünlerinizi satmayı düşünüyorsanız kendinize ve hedeflerinize uygun sanal alışveriş sitesi türünü tercih etmeniz gerekecektir.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi en çok kullanılan iki e-ticaret türü vardır. Bunlardan ilki B2C adı verilen satıcıdan alıcıya doğrudan gerçekleştirilen yani herhangi bir aracı olmayan sanal alışveriş siteleridir. Bu tarz e-ticaret sitelerinde satıcıların ürünlerini listeler ve satışını gerçekleştirirler. Yapılan satışlardan herhangi bir komisyon vb. ücret ödemezler. Ücret doğrudan satıcıya ulaşır.

C2C ya da Pazaryeri e-ticaret sistemlerindeki alışverişler ise bir aracı ile yapıldığı için aracı kişi ya da kuruma genellikle satışlardan komisyon verilir. Burada alıcı ve satıcıyı buluşturan aracı ise C2C e-ticaret sitesi oluyor. C2C Pazaryeri yazılımlarında site sahipleri yapılan satış başına belli bir komisyon alarak ya da satıcılardan aylık-yıllık bir kira bedeli alarak gelir elde ederler. Başlangıçta çok büyük kazançlar elde edilmese de C2C siteleri henüz çok fazla yaygınlaşmadığı için önü açık bir sektördür. C2C site büyüme yoluna girdiğinde ciddi gelirler sağlar aynı zamanda yoğun trafiğe sahip bir sanal alışveriş sitesi olursa ürün öne çıkarma, reklam vb. işlemlerden de gelir elde edebilirler. İnternet üzerinden alışverişe sıcak bakmayan kişiler bile bu tarz siteleri güvenli bularak çekinmeden alışveriş yapabiliyorlar.

Sanal alışveriş siteleri doğru strateji izlendiği takdirde çok az maliyetle çok büyük gelirler sağlayabilmektedir. Ancak bu noktaya gelene kadar pes etmeden çalışmak ve piyasadaki rakiplerinizden farklı bir yol izlemek gerektiğini unutmamanız gerekir. Hedef kitlenizi iyi tanımalı ve hoşlandıkları tarzda kampanyalar yaparak müşterilerin gözünde sempati kazanmalısınız. İnternet ortamında yapılan alışverişlerde kişiler beğenilerini ya da şikayetlerini sosyal medya hesapları üzerinden paylaşırlar ve bu da size geri döner. Müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmanızı tavsiye ederiz.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER