E-Ticaret

Sanal Mağaza Açmak İsteyen Firmalara Öneriler

27.10.2018
0Yorum
113Okunma

C2C ve e-Pazaryeri tarzı e-ticaret sitelerinde satış yapmak daha kolaydır. Çünkü bu markalar reklam vb. işlemlerle sahip olduğu mağazaları ve ürünleri ön plana çıkarır. Ancak kendi e-ticaret sitenizde satış yapmak daha zordur.

Kendi sanal mağazasını açmak isteyen firmaların bu yolda başarılı olmasını sağlayacak yollar vardır. Bu içeriğimizde sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler vereceğiz. Bu öneriler alıcıların dikkatini çekebilmek ve satışlarınızı artırmak konusunda size yardımcı olacaktır.

1. E-ticaret sitenizin tasarımına önem verin

Görünüm çoğu kullanıcı için önemlidir. Bu nedenle e-ticaret sitenizin tasarımını özenle hazırlamalısınız. Kullanıcı deneyimini ön planda tutarak şık bir tasarım belirleyin. Mümkün olduğu kadar sade bir tasarım hazırlamaya çalışın. Ürünlerinizin ön planda olduğu ve gereksiz içeriğe yer vermediğiniz bir e-ticaret sitesi tasarlayın. Çok fazla renk kullanmayın. İkiden fazla ana renk kullanmak kullanıcıların gözünü yorarak rahatsız edebilir. 
E-ticaret sitenizin sade olması sönük kalmalı anlamına gelmez. Bu nedenle sadeliğin şıklığını yakalayıp, dikkat çekici bir tasarım belirleyin.

2. Canlı destek sistemini kullanın

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemini kullanmak müşterilerinize güven verecektir. Aynı zamanda hızlı bir şekilde onlara yardımcı olacağınız için müşteri memnuniyeti üst düzeyde olacaktır. Akıllarına takılan her konuyu kolaylıkla size sunabilirler. Böylece mail atmak gibi işlemlerle zaman kaybetmemiş olurlar. Siparişten vazgeçmek için daha az zamanları olacağı için sepeti terk etme oranı en aza düşecektir. Anasayfada tüm iletişim bilgilerinizi mutlaka gösterin. Kullanıcılar yaşayabilecekleri herhangi bir sorunda karşılarında bir muhatap bulmak isterler. Bu nedenle açık olun ve onlarla ilgilenin.

3. Popüler ödeme seçeneklerini sunun

Müşterileriniz için çeşitli ödeme seçeneklerini sunarak, kolayca alışveriş yapmalarını sağlayın. Herkes aynı ödeme yöntemini kullanmak istemeyebilir. Ödeme seçenekleriyle ilgili fikirler herkese göre farklılık gösterebilir. Bunun için mümkün olduğu kadar çok ödeme seçeneğine yer vermelisiniz. Böylece müşterileriniz kendisine uygun olan ödeme seçeneğini kullanarak alışveriş yapabilecektir. 

4. Sosyal medyada reklam verin

Zamanımızda sosyal medya kullanmayan çok az kişi var. Eğer TV reklamları gibi büyük yatırımlar yapacak kadar bir bütçeniz yoksa sosyal medyayı aktif kullanarak ve reklamlar vererek hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Sosyal medyada reklam verirken hedef kitlenizi doğru belirlemeli ve doğru kişilere ulaşmalısınız. Hedef kitlenizi belirlemede Google Analytics hizmetlerini kullanabilirsiniz. Aynı zamanda buradan hedef kitlenizin hangi kanallarla size ulaştığını görerek reklam ve tanıtım çalışmalarınızı o kanal üzerinden yapabilirsiniz. 

5. Sanal mağazanızın mobil uyumluluğunu sağlayın

Mobil alışveriş, online alışverişlerin büyük bir bölümünü kapsıyor. E-ticaret sitelerinin mobil uyumlu olması bu nedenle çok önemlidir. Online satış, telefon kullanımının artışıyla aynı yönde bir doğru çiziyor. Cep telefonu ve tablet gibi cihazlardan e-ticaret sitenizin görünümü bozulmadan, kullanıcılar rahatlıkla alışveriş yapabilmelidirler.

 

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER