E-Ticaret

Sanal Satış Sitesi Özellikleri Nasıl Olmalıdır?

27.9.2017
0Yorum
1231Okunma

E-ticaret sektörü ülkemizde ve dünyamızda hızla büyümektedir. Büyüyen sektörle birlikte sanal satış siteleri için bazı standartlar oluşmuştur. Bu içeriğimizde bir sanal satış sitesinin barındırması gereken özelliklerden bahsedeceğiz.

E-Ticaret Sitesi Kategori Yapısı

Bir internet satış sitesi için en önemli konulardan birisi kategori yapısıdır. Kategori yapınız açık ve net olmalıdır. Alt kategorilere sahip olabilirsiniz burada dikkat etmeniz gereken nokta alt kategorileri ilgili ana kategoriye bağlamalısınız. Kategori yapınızı oluştururken müşterinin gözünden düşünmeli ve onların aradıklarını en kolay şekilde bulabilecekleri bir kategori yapısı oluşturmalısınız.

E-Ticaret Sitesi Açık ve Net Ürün Fiyatları

Ürünleriniz fiyatı net ve doğru bir şekilde ürünün gösterildiği her alanda gösterilmelidir. Örnek verecek olursak anasayfada, kategoride ürünün fiyatı görülmelidir. Sadece ürün detay sayfasında görünen fiyatlar müşterilerin kullanımını zorlaştırıyor ve gereksiz yere tüm ürünlere tıklamak zorunda kalıyorlar. Bu kötü bir görüntü yaratacak ve müşterilerin alışveriş yapma isteklerini azaltacaktır. Aynı zamanda sipariş verecek müşterinin karşısına ek maliyetler çıkarmamaya dikkat etmelisiniz. Ek maliyetler çoğu kez müşterilerin sepeti terk etmesine neden olabilmektedir. Kargo fiyatı vb. ek ücretler varsa bunu sanal satış sitenizin görünür bir yerine yerleştirmenizi öneririz.

Ürün Açıklamaları ve Görselleri

Sanal e-ticaret satış sitelerinde, müşterinin ürünü alma kararını etkileyen en önemli faktörler ürün görselleri ve açıklamalarıdır. Ürünün açıklamalarını gereksiz ifadelerle doldurmadan ürünü kısa ve öz bir şekilde anlatmalısınız. Uzun paragraflar yerine önemli noktaları maddeler halinde yazmanız müşterilerin daha çok hoşuna gidecektir.

Ürün açıklamaları kadar önemli olan ürün görsellerinde kaliteli fotoğraflar kullanmaya dikkat etmelisiniz. Ürününüzü en iyi şekilde fotoğraflamaya çalışmalısınız. Çünkü sanal satış ortamlarında müşterilerin ürünleri deneme, test etme, dokunma gibi bir şansları olmadıkları için doğrudan ürün görseline güvenerek sipariş verirler. Bu nedenlerden dolayı ürün açıklamalarınız ve görselleri müşteriyi sıkmadan ve gerçeği yansıtacak şekilde hazırlanıp e-ticaret sitenizde yayınlanmalıdır.

Ürün ve Kategori Yönlendirmeleri

Müşterileri sanal satış sitenizde daha fazla tutabilmek için ve diğer ürünlerinizi de görmelerini sağlamak için ürün ve kategorilerin bir bölümüne ilgili ürünleri listelemeniz e-ticaret sitenize hareket katacaktır ve satışlarınızı arttıracaktır. Örnek verecek olursak, Kargo Ödeyen Ürünler, Bu ürünle birlikte indirimli ürünler vb. şekilde yapılar oluşturarak satışlarınızın artmasını sağlayabilirsiniz.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER