E-Ticaret

Sektörel E-Ticaret Sitesi

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

15 Ocak 2019 15:09:14
0Yorum
252Okunma

Sektörel E-Ticaret Sitesi anlamında bakıldığında ticari ürün yada hizmet olsun hemen hemen her sektörde e-ticaret firmaları mevcut. Hazır giyim, gıda, teknolojik ürünler ve hatta ağır sanayi ürünleri dahi e-ticaret üzerinden tüketiciye ve sektör içerisinde satışta başarılı oluyor.

Sektörel E-Ticaret Sitesi biraz uzmanlık istiyor,  örnek vermek gerekir ise hızlı tüketim malzemeleri yada kimi teknolojik ürünler kapıda ödemeli seçeneklerde kimi zaman müşteri kaynaklı problemler  nedeni ile firmalar sıkıntı yaşayabiliyor. Mesafeli satış sözleşmesi Türk Ticaret Kanunun da belirtilen bağlayıcı ana unsurlar dışında kurallar belirlenemez iken bazı firmalar da kendilerini korumak adına bazı maddeler ekleme yada çıkarma yapmaya çalışıyor ki bu durumun hukuki anlamda hiçbir bağlayıcılığı yok. Örnek 14 gün içerisinde koşulsuz iadeyi e-ticaret sitenize özel 5 gün yapamazsınız. Sektörünüze özel hukuki şartlar neyi gerektiriyorsa dışında hareket etmeyiniz.

Sektörel E-Ticaret Sitesi olarak düşünüldüğünde başarılı olunacağı bir gerçek. Konfeksiyon mağazası yönetir gibi herkes her işi yapar mantığı ile bilişim sektöründe çalışamazsınız. Birçok günümüz firmasında pazarlamada çalışan yazılımcılara bir ürün yöneticisi gerekmekte, son kullanıcının problemlerini admin ile paylaşıp Sektörel E-Ticaret Sitesi uzmanı olarak sonuç üretebilen.

Sektörel E-Ticaret Sitesi

Sektörel E-Ticaret Sitesi olarak kolay hareket edebilme yeteneğine sahip olmasına rağmen siz uzmanı olduğunuz sektörde çok fazla bölünmeden hareket ederseniz ticari anlamda daha başarılı olabiliyorsunuz. Geçmişte bayi yöneticiliği yaptığım dönemde bilişim firmasında Bostancı gibi orta üst segment müşteri yoğunluğu olan bir yerde zeytinyağı satmaya çalışan bayimin maalesef iki işi de birbirinin önünü kesmişti. Daha bunun gibi bir çok örnek verilebilir ki bu nedenler ile ürünün çakışması yaşamamak adına.

Sektörel E-Ticaret Sitesi düşünün, farklı sektörlerin çapraz satışı oldukça riskli bir süreçtir. Çapraz satış için ürünlerin birbiri ile organik bağı olmalı, örnek vermek gerekir ise bankadan kredi alırken size basit hayat sigortası yapılması, vefat durumunda hukuki anlamda borçlu olacak olan yasal varislerinizi borcun yükünden korumak adına kredi alırken yapılacak bir hayat sigortası çapraz satışın en iyi örneğidir.

Sektörel E-Ticaret Sitesi

Sektörel E-Ticaret Sitesi Türkiye de zaman ile gözüktüğü üzere birçok konuda detaylarla ayrılmak durumunda. Yirmi yıl önce kurulmuş iki adet C2c firması birçok farklı sektör ürünlerini başarı ile satabiliyor ama siz kendi ticaretinizi e-ticaret üzerinde tüketici ile buluşturmak istediğinizde B2c olarak sektör bazında kesin çizgiler ile kendinizi ayırt etmeniz gerekiyor. En basit örnek ile arama motoruna ‘Kütahya Kırılmaz Cam Ekran’ yazdığınızda ‘Kırılmaz Cam Ekran’ yada ‘Teknolojik Yan Malzeme’ ye oran ile e-ticaret firmanızı oldukça ayırt edici kılarsınız. Sektörel ve minimalist ayrımlar sizi ticari alanda ön plana çıkarır.

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER