E-Ticaret Pazarlama

Sevgililer Günü: Facebook Reklamları ile Satış için 5 İpucu

SSS

Cansu DABAN,
Editör

05 Şubat 2020 18:53:00
0Yorum
101Okunma

2020’nin ilk çeyreğinde işletmeniz için karlı bir şeyler yapmak istiyorsanız 14 Şubat Sevgililer Günü’nden yararlanmayı düşünmelisiniz. Sevgililer Günü’nün bu sene 22 milyar dolar satış sağlaması bekleniyor. Bu yılbaşından sonraki en büyük rakam, yani e-ticaret siteniz için kar anlamına geliyor.

Sevgililer Günü’nde satışlarınızı artırmanın basit ve nispeten uygun fiyatlı bir yolu Facebook reklamlarıdır. Facebook’taki reklamlar, hedef kitlenizi belirlemek için güçlü seçeneklere sahiptir, bu da onlara e-ticaret sitenizde Sevgililer Günü hediyeleri satmak için mükemmel bir fırsattır.

Sevgililer Günü’nün bu sene 22 milyar dolar satış sağlaması bekleniyor.

1. Reklamlarınızı hedef kitlenize uygun şekilde hedefleyin

Facebook reklamlarının diğer reklam türlerine göre en büyük avantajı, reklamlarınızı göstermek istediğiniz kullanıcıları tam olarak hedefleyebilmeleridir. Bu fırsatı boşa harcamak yerine hemen çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

Reklamlarınızı hedeflemek için bazı kriterler şunlardır:

İlişki Durumu: İster arkadaşlarına bir Sevgililer Günü hediyesi almak isteyen yalnız kişileri hedefleyin, ister ilişkisi bulunan kadın ya da erkekleri hedefleyin, ilişkilere göre hedefleme yeteneği bu özel gün için çok değerli bir araçtır.

Cinsiyet: Özellikle ilişki durumu hedeflemenizi desteklemek için cinsiyet kullanıyorsanız, reklamlarınız daha iyi performans gösterecektir. Bütçeniz izin veriyorsa, erkek arkadaş, kız arkadaş, eşler için ayrı reklam seçenekleri oluşturmayı düşünün. Unutmayın: Hedeflemeniz ne kadar belirgin olursa, reklamları daha kişisel hale getirebilirsiniz ki bu da onların daha iyi performans göstermesine yardımcı olur. Daha spesifik hedefleme, bütçenizi daha etkili bir şekilde kullanabilmeniz için hangi reklam seçeneklerinin performansının altında olduğunu bilmenize yardımcı olabilir. Örneğin, erkekler Sevgililer Günü hediyelerine kadınlardan iki kat daha fazla harcama yapıyorlar, bu yüzden kadınlar yerine erkekler için hedefleme yaparak gelirinizi daha da artırabilirsiniz.

Erkekler Sevgililer Günü hediyelerine kadınlardan iki kat daha fazla harcama yapıyorlar.

Yaş: Sattığınız ürünlerin türüne bağlı olarak, yaşa göre hedeflemek isteyebilirsiniz. Muhtemelen hedef kitlenizi biliyorsunuzdur ve 22 yaşındakiler ürünlerinizle ilgilenmiyorsa, onlara reklamlarınızı göstermek için para harcamak istemezsiniz.

Yeniden Pazarlama: Facebook'ta zaten başarılı bir yeniden pazarlama kampanyası yürütüyorsanız, şimdi verilerinizi kullanarak birkaç yeni reklam oluşturmak için harika bir zamandır. Reklamlarınızı yaklaşan özel günü yansıtacak şekilde güncelleyin ve reklamlarınızı sitenize normal müşterileriniz olmayan ziyaretçilere göstermek için ek hedefleme seçenekleri eklemeyi düşünün.

2. En kısa zamanda başlayın

Sevgililer Günü hemen önümüzde, bu yüzden bu reklamlara en kısa zamanda başlamak ve Sevgililer Günü'nden önceki son gönderim gününüze kadar yayınlamak önemlidir. Yine de çok geç kaldığınız konusunda endişelenmeyin. Sevgililer Günü hediyelerinin neredeyse% 40'ı Sevgililer Günü'nden bir hafta önce satın alınır. Erkenden alışveriş yapanları yakalamak için en kısa zamanda reklamlarınızı yayınlayın, ancak son dakika müşterilerini de göz ardı etmeyerek mümkün olduğunca uzun süre yayınlandığından emin olun.

Sevgililer Günü hediyelerinin neredeyse% 40'ı Sevgililer Günü'nden bir hafta önce satın alınır.

3. Renk temasını belirleyin

Bir Sevgililer Günü hediyesi arayan birini anında yakalamak için açıkça özel günü yansıtan bir reklamdan daha iyisi yoktur. Kullanıcıya 14 Şubat'ın hemen önümüzde olduğunu hatırlatmak için reklamınızda kırmızı veya pembe kullanın, bu da reklamınıza sevdikleri için bir hediye almaya teşvik eden bir miktar aciliyet katmaya yardımcı olur.

Reklamlarınızda yalnızca kırmızı ve pembe kullanarak köşeye sıkışmış hissetmenize gerek yok. Bazen, Sevgililer Günü müşterisini yormadan hatırlatmak için kırmızı veya pembe bir dokunuş yeterli olabilir. Markanıza en uygun seçimi yapın ve hedef kitlenizle en çok bağ kurabilecek görseli seçmeye çalışın. Kitleniz için en iyi yolun hangisi olduğundan emin değilseniz, reklamınızı yaparken iki resim yükleyerek A / B'nin iki reklam resmini birbiriyle test etmeyi düşünün. Facebook, görüntüleri otomatik olarak iki farklı reklama ayırır, böylece hangi seçeneğin daha iyi performans gösterdiğini görebilirsiniz.

4. Satın almanın hızlı olması için indirimler sunun

Sevgililer Günü alımları için belirli bir kupon kodu oluşturmayı düşünün. Kuponlar, potansiyel müşterileri müşteri haline getirmek için yardımcı olabilir ve kullanıcıları, son kullanma tarihlerini kullanarak daha erken alışveriş yapmaya teşvik etmek için mükemmeldir.

Kupon, diğer seçeneklerin yanı sıra mağazanızdaki tüm ürünlerde net bir indirim, ücretsiz gönderim veya satın alma ile bir hediye olabilir. Sadece reklamınızda bunu dikkat çekici halde belirttiğinize emin olun.

5. Kargo seçeneklerini belirtin

Son dakika müşterileri, hediyenin zamanında gelmeyebileceği endişesi ile online bir Sevgililer Günü hediyesi almak için temkinli olabilir. Reklam metnine gönderim hakkında bilgi ekleyerek korkularını azaltmaya yardımcı olun. "Şimdi 2-14'e kadar teslim edilmek üzere sipariş verin" gibi kısa cümleler, reklam metni alanınızı büyük ölçüde kullanabilir ve satın alma işleminin teşvik edilmesine yardımcı olabilir.

E-ticaret sitenizi Sevgililer Günü için nasıl tanıtmayı planlıyorsunuz? Aşağıdaki yorumlarda bizimle paylaşın!

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER