Sosyal Medya

Sosyal Medya da Etkin Kalın

15.3.2015
0Yorum
3373Okunma

Sosyal Medya günümüzde insanların hayatında çok büyük bir yer kaplamaktadır. En küçük yaş grubundan en büyüğüne neredeyse herkes sosyal medyayı kullanmaktadır. Firmalar ise reklamlarını artık sosyal medya üzerinden yapmaktadır.

Sosyal medyanın geniş kitlelere yayılmasıyla günümüzde birçok kavram değişmiştir. Bu kavramlardan birisi de pazarlamadır. Pazarlama faaliyetleri önceden olduğu gibi değil, sosyal medya kullanılarak yürütülmektedir. Çünkü sosyal medya kullanıcıları daha geniş kitlelere sesini duyurabilmekte ve reklamını yapabilmektedir.

Her yaştan insanın şu günlerde mutlaka en az bir sosyal medya platformunda hesabı bulunmaktadır. Gündemi, modayı, teknolojiyi, sporu neredeyse her konuyu sosyal medya üzerinden takip ediyoruz. Sosyal medyayı kullanmayan firmalar ise rakiplerinin gerisinde kalıyor. Özellikle e-ticaret sektöründeyseniz sosyal medyada aktif olmanız gerekiyor. Bunun sebebi ise en verimli reklam ve tanıtımların sosyal medya üzerinden yapılması olarak karşımıza çıkıyor. Artık televizyon, gazete, dergi vb. kanallarda yayımlanan reklamlar eskisi kadar dikkat çekmiyor ve firmalar çok fazla geri dönüş alamıyor.

Sosyal medya üzerinden yapılan tanıtımlar hem diğer kanallara göre çok daha az maliyetli hem de ulaştığı kitle çok daha büyük. Bu nedenle firmaların çağa ayak uydurabilmek için sosyal medyayı aktif kullanmaları gerekiyor.

Sosyal Medyada Nasıl Etkin Kalırım?

Hesaplarınızı aldığınız etkileşime göre günde birkaç defa kontrol edin. Müşterileriniz size sosyal medya hesaplarınız üzerinden mesajlar yollamış olabilirler.

Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili hedef kitlenize hitap eden ilgi çekici içerikler hazırlayın ve sosyal medya hesaplarınızdan paylaşın.

Sosyal medyayı aktif kullanın. Günün belirli saatlerinde, yılın önemli günlerinde paylaşımlar yapın.

Kampanyalar ve indirimleriniz hakkında sosyal medya hesaplarınızdan duyuru yapın. Potansiyel müşterilerinize cazip gelen kampanyalarda e-ticaret sitenizden alışveriş yapacaklardır.

Aynı içeriği günde birkaç defa paylaşmayın. Bu takipçilerinizi rahatsız edecektir ve takibi bırakmalarına neden olacaktır.

Hedef kitlenizin ne tür içerikleri beğendiğini ve ne tür hesaplarla etkileşim kurduklarını analiz edin ve çalışmalarınıza hedef kitlenizin beğenileri doğrultusunda yön verin.

Sosyal medya diğer iletişim kanallarına göre daha samimi bir yapıya sahiptir. Bu nedenle kişiler düşüncelerine doğrudan sosyal medya üzerinden paylaşırlar. Marka imajınızın zedelenmemesi için şikayet ve önerileri mutlaka önemseyin. Potansiyel müşterilerinizin ve takipçileriniz gözünde kötü bir izlenim oluşturmayın. Sosyal medya üzerinde iletişim kurarken müşteri her zaman haklıdır düşüncesiyle hareket etmeye çalışın.

Bu içerik 07.09.2017 tarihinde güncellenmiştir.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER