Sosyal Medya

Sosyal Medya Yönetiminde 4 Önemli Adım

30.4.2017
0Yorum
1297Okunma

Bugün eticaret sitesi olanlar ve e-ticaret sitesi sahibi olmayı düşünenler için sosyal medya yönetimini nasıl bir pazarlama aracına dönüştürebiliriz bununla ilgili 4 önemli adımdan bahsedeceğiz.

Sosyal medya hayatımıza büyük bir hızla giriş yaptı ve küçükten büyüğe herkesin kullandığı bir mecra oldu. Bu kadar büyük bir kitle barındırmasından dolayı büyük firmalarında ilgisini üzerine çekti. Reklam ve tanıtım çalışmaları çoğunlukla sosyal medya üzerinden yapılır oldu. Biz de bugün eticaret sitesi olanlar ve e-ticaret sitesi sahibi olmayı düşünenler için sosyal medya yönetimini nasıl bir pazarlama aracına dönüştürebiliriz bununla ilgili 4 önemli adımdan bahsedeceğiz.

1. İçerik Yönetimi

Etkili bir sosyal medya yönetimi için mutlaka özen gösterilmesi gereken bir konudur. Sosyal medyada ürün ve firmanızla ilgili paylaşımlar yaparken kısa ve öz bir açıklama yazmalısınız. Sosyal medya üzerinde uzun tanıtım yazılarını okumayı hiç kimse tercih etmez. Dikkat çekici bir başlıkla, dikkat çekici bir görselle içeriğinizi paylaşın. E-ticaret sitenizden sayfalar paylaşacaksanız, başlığınızın dikkat çekici olması çok daha önemlidir. Genellikle sosyal medya kullanıcıları çok fazla dikkatlerini çekmediği sürece dış bağlantılara tıklamazlar. Bu sebeple hedef kitlenizi belirleyerek onların ilgisini çekecek şekilde paylaşımlar yapmalısınız. Kurumsal bir imaj çizeceğiniz için yazım kurallarına dikkat etmeli ve görsel içeriklerinizde kaliteli görseller kullanmalısınız. Görsel içeriklerinizle ilgili bir tasarımcıdan destek almayı düşünebilirsiniz. Görsel Tasarım Destek Paketimizi incelemek için tıklayabilirsiniz.

2. İletişim Yönetimi

Sosyal medya kolaylıkla insanlarla iletişim kurabileceğiniz bir mecradır. Özellikle e-ticaret siteleri çoğu istek, dilek ve şikayeti sosyal medya aracılığıyla alırlar. Burada dikkat etmeniz gereken konu sizinle diyaloga giren kişilerle doğru bir iletişim kurmalı ve onları olabildiğince en kısa sürede güler yüzlü bir şekilde cevaplamalısınız. İnsanlar karşısında bir makine varmış gibi hissetmemelidir. Her soruya aynı ilgiyle cevap vermelisiniz. İnsanlara bu şekilde davranmanız müşteri memnuniyetini sağlayacaktır. Sizi tanımayan, daha önce alışveriş yapmamış kişilerde size güven duyacaktır ve insanların gözünde sevecen bir izlenim bırakmış olacaksınız. Ürünleriniz hakkında istenen bilgileri açıklayıcı ve net bir şekilde cevaplayarak insanların kafalarındaki soru işaretlerini gidermelisiniz. Sizin müşteriniz ya da müşteriniz olmayan kişilerin sempatisini kazanmanız sizi daha tanınır hale getirecektir bu da kısa dönemde satışlarınıza yansıyacaktır.

3. Reklam Çalışmaları

Sosyal medya üzerinden verilen reklamlarla düşük bütçeyle çok fazla kişiye ulaşabilmeniz mümkündür. Ancak reklam vermeden önce hedef kitlenizi belirlemeli, reklam açıklamanızı ve reklam görselinizi özenle hazırlamalı ilgi çekici hale getirmelisiniz. Bir indirim yaparak ya da kampanya kodu belirterek reklam görselinizi hazırlarsanız normalden çok daha fazla kişinin geleceğine emin olabilirsiniz. Çok fazla reklam yaparak insanları bunaltmamaya çalışın, bazı reklamlar her sosyal medya uygulamasında karşımıza çıkmaktadır, bu kişileri gerçekten rahatsız etmektedir. Video şeklinde bir reklam hazırlıyorsanız bunun olabildiğince kısa olmasına ve insanlarda merak uyandırmasına dikkat etmelisiniz.

4. Sosyal Medya Analizi

Yaptığınız sosyal medya çalışmalarından önce ve sonrasında hesaplarınızı analiz etmeli ve sizi takip edenlerin neden takip ettiğini, bırakanların neden takibi bıraktığını anlamaya çalışmalısınız. Sosyal medyada izleyeceğiniz her adımdan sonra bir süre kişilere nasıl etki ettiğini izleyerek çalışmalarınız için yolunuzu belirlemelisiniz. Rakip firmalarınızı inceleyerek kendi eksik ve yanlışlarınızı görebilirsiniz. Hedef kitlenizi mümkün olduğunca iyi tanımalısınız. Onları tanıdıkça çalışmalarınızda bu doğrultuda ilerleyecek ve büyüme aşamasına geçebileceksiniz.

Unutmayın ki sosyal medya ücretli reklam verip müşteri gelmesini beklemekten ibaret değildir.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER