E-Ticaret

Tasarım E-Ticaret Sitesi

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

14 Haziran 2019 12:33:20
0Yorum
201Okunma

Tasarım E-Ticaret Sitesi için aslında yazılımın yanında basit gözükse de son kullanıcının alışveriş kararında en etkili unsurların başında gelmekte. Yazılım işlevsellik anlamında müşteri ihtiyaçlarına hitap ederken, tasarım e-ticaret sitesi nin tabiri caiz ise vitrinidir.

E-Ticaret Web Tasarım ın zaman içerisinde geliştirilmiş versiyonudur. Özellik ile Web tasarımında maalesef kolaya kaçılması sonucu tasarımcılar devamlı kendilerini tekrarlamak ve sıradanlaşmak durumunda kaldı. Bunun doğal sonucu olarak ürünleri değersizleşti ve mahallede internet kafe ya da bilgisayar tamircisinin müdavimi olan en iyisi belki iki yıllık bilgisayar programcılığı mezunu çocukların ucuz ama yetersiz çalışmaları olağan karşılandı. E-Ticaret in geleceğinin bu şekilde olmaması adına özellik ile yazılımın yanında tasarım e-ticaret sitesi nin en önemli unsurlarından biri halini aldı. E-ticaret pek tabidir ki ticari bir çalışma olduğu için finanse edilebilirlik ve aktivite açısından Web sitesinden daha farklı bir yerde olsa da tasarım e-ticaret sitesi nin gözbebeğidir.

E-Ticaret Sitesi Örnekleri

E-Ticaret Sitesi Örnekleri aşağıdaki şekilde ana başlıklarda toplanabilir.

  • www.sekerogluonline.com.tr
  • www.biokent.com
  • www.moderntarih.com
  • www.zeqmoda.com
  • www.adiyorem.com.tr
  • www.qazzaq.com.tr
  • www.alaskakurkevi.com

E-Ticaret Sitesi Özellikleri

E-Ticaret Sitesi Özellikleri ayırt edilirken tasarımdan bağımsız düşünülemez ama en etkin unsur da denemez. Yazılımsal yeterlilik birinci sırada yer alırken özgün bir tasarım ile desteklendiği takdirde neredeyse hazır paket yazılım dışarısında, özel yazılım gibi değerlendirilecek nitelikte profesyonel hazır e-ticaret sitesi kuran kurumsal yazılım firmaları mevcut.

E-Ticaret Sitesi Fiyatları birçok yerde değişiklik gösterebilse de kurumsal yazılım firmalarının firmaların genel B2C e-ticaret modeli fiyatları 1,000 – 2,000 dolar, C2C e-ticaret modeli fiyatları 2,000 – 4,000 dolar ve B2B e-ticaret modeli fiyatları ise 4,000 – 10,000 dolar ortalama fiyatlarında gözlemlenmektedir.

E-Ticaret Sitesi Tasarımı Nasıl Olmalı

E-Ticaret Sitesi Tasarımı Nasıl Olmalı sorusunun yanıtı tamamen görecelidir. Kişiden kişiye değişen bir şekilde genel geçerli beğenilere hitap edilecek bir biçimde düzenlenebilir.

Kanıksanmış başarılı örneklerin çok dışında yapılan görsellikte çalışmalar genelde olumlu sonuçlar vermemektedir. Burada belirlenen kriter aslında zaman içerisinde arama motorlarının içerisinde kullanıcıların beğenilerinin analizleri sonucu ortaya çıkan genel geçer kanıksanmış kriterlerdir. Bu konuyu etkileyen ana unsurlar açılış hızı, sayfa geçiş kalitesi görsellerin kullanım alışkanlıkları gibi ve benzeri birçok konu etkili olabilmektedir.

Tüm bu ve benzeri nedenler ile tasarım e-ticaret sitesi için nasıl olmalı sorusunun yanıtı sade ve işlevsel ama aynı zamanda kapsamlıdır kanımca.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Türkiye nin tartışmasız en büyük e-ticaret firmalarından yemeksepeti.com un kurucusu Nevzat Aydın ın basındaki son söyleşisinden önemli anekdotlar, ‘Yemeksepeti benim ilk projem. Daha önce Yemeksepeti dışında yapmış olduğum başka bir şey yok. Hala da Yemeksepeti nde devam ediyorum. Amerika'dan Türkiye'ye geldiğimde aklımda birkaç farklı proje vardı. Ve onların belki de en meşakkatli, yolculuğun en uzun süreceği ama en başarılı olabileceği ve en güvenilir olabileceğini hissettiğim, internet üzerinden paket servis ve yemek siparişini seçtim. Hemen arkadaşlarımla bir ekip kurduk. Güvendiğim insanlarla ortak olduk ve Yemeksepeti hikayesi 2000 yılının sonlarına doğru başladı.

Bu dönemle o dönemi kıyaslamak lazım. Şu an 2019 yılındayız herkesin elinde akıllı telefonlar internette geziyor. O zaman böyle bir durum söz konusu değildi. Çok az kişide internet bağlantısı vardı. İnternetin o kadar popüler olmadığı bir dönemde restoranlara gidip onlara internet üzerinden sipariş alacağımızı ve onlara sipariş ileteceğimizi söylüyorduk. Kolay bir dönem değildi. Bize inanan ve güvenen restoranlar ile yola çıktık. 25 tane restoranla başladık. Bu rakam şu anda 21 binin üzerinde restoran olarak devam ediyor.

2018'in büyümesi yüzde 53 oldu. Bizim için iyi bir yıldı. 2019 yılı için de bu hedefleri koyduk ve şu an tutacak gibi görünüyor.’

Tasarım e-ticaret sitesi için, yapılmış bir işi tekrarlamak ama farklı tasarım ile tekrarlamak bazen e-ticaret te başarının en kolay yoludur.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER