E-Ticaret

Tekstil Sektöründeki E-ticaretçilere Öneriler

07.2.2017
0Yorum
2144Okunma

Tekstil, giyim, moda sektörleri online satış yapmaya en yatkın sektörlerdir. İnsanlar online giyim alışverişini oldukça fazla tercih ediyorlar, ve internet üzerinden giyim alışverişi yapan kişilerin sayısı her geçen gün artıyor.

Tekstil, giyim, moda sektörleri online satış yapmaya en yatkın sektörlerdir. İnsanlar online giyim alışverişini oldukça fazla tercih ediyorlar, ve internet üzerinden giyim alışverişi yapan kişilerin sayısı her geçen gün artıyor. Bu geniş pazarla birlikte tekstil sektöründeki e-ticaret sitelerinin sayısı da artıyor. Peki, bu sektörde başarılı olabilmek için nelere dikkat edilmeli? Size birkaç öneri vermeye çalışacağız.

Ürün Görsellerine Önem Verin

Ürünlerinizin görsellerine maksimum önem vermelisiniz. Askı vb. aksesuarlar yerine gerçek kişiler üzerinde ürünlerini fotoğraflayın. Ürünlerinizin görselleri yüksek kalitede olmalıdır. Sadece bir açıdan değil birkaç açıdan fotoğraflanarak müşteriye tam bilgi verilmelidir. Çözünürlüğü yüksek olmalıdır. Ürününüzü inceleyen kişilerin şüphesiz en dikkat ettikleri nokta ürün görselleridir. Çünkü gerçek hayattaki gibi yakından inceleme şansları olmayacaktır. Bu sebepten dolayı ürün görselleri ile dikkat çekmelisiniz. Ünlü markaların ürünlerini fotoğraflama şekillerini inceleyerek fikir edinebilirsiniz. Ürün görselleri ile sanal ortamda oynama işlemi yaparken renk vb. ayarlarda çok fazla değişiklik yapmayın. Ürünün orijinal halini yansıtmaya çalışın.

Müşterilere Yardımcı Olun

Normal mağazalarda satış danışmanları alışveriş yapan kişilere fikir vererek onların ürünleri satın almasını sağlarlar. Ancak sanal mağazalarda satış danışmanları bu konuda pek yardımcı olamayacağı için sitenizin bir bölümüne blog bölümü açarak orada müşterilerinize yararlı olabilecek içerikler paylaşın. Örneğin, moda trendlerini kendi ürünlerinizi kullanarak anlatan bir içerik ya da kendi ürünlerinizden oluşan kombin fikirleri vb. şekilde içerikler üreterek ziyaretçilerin ürünlerinizi almasına yardımcı olabilirsiniz.

Kategori Yapınızla Kolay Kullanım Sağlayın

Kategori yapınızı oluştururken müşterilerinizin en kolay şekilde aradıklarını bulabileceği bir sistem oluşturmaya özen gösterin. Ana kategoriler ve alt kategoriler alakasız olmamalı ve kullanıcı dostu bir hiyerarşi ile hazırlanmalıdır. Online alışveriş yapan kişilerin şikayetçi olduğu en önemli konulardan bir tanesi budur. Karışık ve anlamsız kategori yapıları ziyaretçileri eticaret sitesinde dolaşmaktan soğutuyor ve terk etme sebepleri olabiliyor.

Filtrelerle Müşterilerinizin İşini Kolaylaştırın

Kategorilerinizde ve ürünlerinizde renk, beden vb. özellikler için filtre seçenekleri kullanarak müşterilerinizin aradığı ürünleri kolayca bulmasını sağlayın. Gerekli sıralama özelliklerini eticaret sitenizde barındırın. Özellikle tekstil sektöründe filtreler ve sıralama özellikleri müşteriler tarafından çok kullanılan yapılardır.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER