E-Ticaret Haberleri

Türkiye E-Ticaret Sektörü

22.3.2015
0Yorum
3222Okunma

Türkiye e-ticaret sektörüne dair tek resmi veri, Bankalar arası Kart Merkezi (BKM) tarafından belli

Türkiye e-ticaret sektörüne dair tek resmi veri, Bankalar arası Kart Merkezi (BKM) tarafından belli dönemlerde açıklanan sanal POS işlem tutarları. BKM tarafından açıklanan verilere göre, 2009 yılında Türkiye deki e-ticaret hacmi 10 milyar TL seviyesini geçti. Başka herhangi bir kurum resmi olarak sektör verilerini açıklamadığı için bu rakam temel alınarak Türkiye'deki online perakende sektörü hakkında bir değerlendirme yapılması yanlış olacaktır...

BKM’ nin açıkladığı veriler sanal POS cihazları üzerinden geçen toplam ticareti ölçüyor. Türkiye genelinde satış veya bayilik ağı bulunan birçok firma, merkeze geçilen siparişleri sanal Pos’lar üzerinden işleme alıyor. Örneğin mağazada kontör satışı yapan bir mobil operatör bayisinin talebi veya bir seyahat acentesinden alınan uçak biletleri veya tatil paketleri sanal POS üzerinden sisteme giriliyor.

Bu nedenle Online ticarete ait olmasa da ciddi bir ticaret hacmi, BKM rakamları içerisinde yer alıyor. Kısaca Türkiye’de resmi olarak açıklanan tek e-ticaret verişi kabul edilen BKM sanal POS işlem ve hacimleri aslında büyük oranda elektronik olmayan ticareti içeriyor. Buna ilave olarak açıklanan sanal POS hacminin, Online perakende yanında internet alışverişinde öncelikli kullanımlardan olan seyahat ve turizm sektörü için yapılan harcamaları da kapsadığının altını çizmemiz gerekli. Son olarak, BKM verilerinde son kullanıcı (B2C) ve firma ticareti (B2B) ayrımının yapılmadığını da belirtmemiz faydalı olacaktır.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER