SEO Optimizasyon

Ürün Sayfanızı Optimize Etme

SSS

Cansu DABAN,
Editör

10 Ocak 2020 10:59:56
0Yorum
215Okunma

Bir e-ticaret siteniz varsa, sitenizdeki ürün sayfaları SEO açısından en değerli sayfalarınızdır. İnsanların satın alma kararları bu sayfalarda belirleniyor. Bununla birlikte birçok e-ticaret sitesinde, ürün sayfaları hak ettikleri SEO ilgisini alamazlar. Sadece biraz çalışma ve emek ile ürün sayfalarınız, e-ticaret sitenizin büyümesine ve gelişmesine yardımcı olan SEO çalışmalarınızın güç merkezleri olabilir. Bu nedenlerden dolayı arama sonuçlarında yüksek görünürlük için ürün sayfalarınızı nasıl optimize edeceğinizi öğrenmek için okumaya devam edin.

İyi Optimize Edilmiş Ürün Sayfasının Değeri

Özellikle e-ticaret sitenizde çok fazla sayıda ürün varsa ve az miktardaki kategori sayfasını optimize ederek verim almayı beklemenin yeterli olacağını düşünebilirsiniz. Kategori sayfası optimizasyonu kesinlikle çok önemli olsa da ürün sayfalarınızı gözden kaçırırsanız, büyük bir arama motoru optimizasyonu fırsatını kaçırıyorsunuz demektir. Nedeni:

  • Ürün sayfalarının, arama sonuçlarından gelen ziyaretlerinin dönüşüm oranları çok daha yüksektir. Bir ürünün, bir kategori sayfasından daha iyi bir sonuç olarak kullanıcının karşısına çıkması; kullanıcının buna yetecek kadar spesifik bilgi girdiğini gösterir. Bu tarz kullanıcılar ne istediklerini bilir ve ürünü satın almaya hazırdır.
  • Ürün seviyesindeki kullanıcı aramaları için kategori sayfalarına göre daha az rekabet vardır. Kategori düzeyindeki aramalar yerine ürün sayfalarınızın arama sonuçlarında çıkma olasılığı her zaman daha yüksektir. Ürün sayfalarınızı optimize etmeniz SEO açısından sizin için harikalar yaratabilir.
  • Tüm ürün sayfalarınız optimize edildiğinde sitenizin genel SEO puanı da otomatik olarak yükselecektir. Tüm çabanızı kategori sayfalarınıza odaklamak, en iyi sorgu ve buna bağlı dönüşümleri kaçırdığınız anlamına gelir.

Ürünlerinizi Optimize Etme

Ürün sayfalarınızı optimize etmek, ürünlerinize ve hedef müşteri kitlenize aşina iseniz oldukça kolay bir işlemdir.

Her ürün sayfası için, başlıca sağlamanız gereken optimizasyonlar: başlık etiketi, meta açıklama, sayfa URL metni ve ürün açıklamasıdır. Her bir maddeye biraz daha detaylıca bakalım:

Başlık Etiketi

Başlık etiketi, ürün sayfanız için en kapsamlı başlıktır. Ürün sayfanızda görünmese de tarayıcının üst kısmındaki sekmede ve arama motorlarında, arama sonuçlarındaki mavi bağlantı linki olarak görünür. SEO açısından, tüm etkenlerin en önemli parçasıdır diyebiliriz. Bu alandan en iyi şekilde faydalanmak için, ürün sayfasının en önemli anahtar kelimelerinden birkaçını başlığa dahil etmek ve bunları kullanıcılar ve arama motorları tarafından kolayca bulunacak şekilde düzenlemelisiniz.

"Arama Motoru Optimizasyonu kurallarına göre sayfa başlığınız 70 karakteri geçmemelidir."

KMK e-ticaret yazılımında ürün sayfa başlığınız otomatik olarak SEO Ayarları bölümünde Düzenle butonu ile birlikte sayfa SEO ayarlarına yansıtılır. 

Meta Açıklaması

Meta açıklaması sadece arama sonuçlarında gösterilmektedir. Ancak arama yapan kullanıcıları listelenen sonucunuza tıklamaya ve e-ticaret sitenizi ziyaret etmeye ikna etmek için önemli bir parçadır. Arama motorları bu parçayı sıralama yapmak için kullanmaz, bu nedenle bu bölümde anahtar kelimelerinizi yüklü şekilde kullanmamalısınız. Kullanıcılara ürününüz hakkında mümkün olduğu kadar net ve dikkat çekici bilgiler vermeye çalışın.

"Arama Motoru Optimizasyonu kurallarına göre meta açıklamanız 300 karakteri geçmemelidir. Anahtar kelime kaygısına kapılmadan sitenize tıklamaya ikna eden birkaç cümle yazın."

URL Metni

Bu metin arama motorlarında, e-ticaret sitenizin içinde vb. alanlarda kullanılan sayfa linkinizdir. Kullanıcıya sayfanız hakkında kısaca bilgi verir. Google ve diğer arama motorları bu linkleri indeksledikleri için çok sık değiştirilmemelidir. Bu alana eklediğiniz bilgileri kısa ve doğru tutmaya çalışın. Örneği ürününüzün adı; “inci detaylı balon kollu petrol yeşili triko”. URL metninizi bu kadar uzun tutmanıza gerek yok, inci detaylı triko şeklinde sayfa linkinizi oluşturmanızı tavsiye ederiz.

Ürün Açıklaması

Tekrar söylemek gerekirse arama motorları benzersiz, özgün ve açıklayıcı içeriği sever ve ürün sayfalarınız bu maddede bir istisna değildir. Ürün sayfalarında çok fazla içerik yoksa, ürünü daha iyi tanımlayan ve kullanıcıların bu ürün ile ilgili sorularını yanıtlayan en az birkaç içerik cümlesi eklemek SEO çalışmalarınızda büyük bir yardımcı olacaktır.

"Ürün sayfalarınızda çok fazla içerik yoksa, ürünü daha iyi tanımlayan en az birkaç içerik cümlesi ekleyin."

Tüm ürünleriniz için ürün üreticisinin açıklamalarını kullanabilirsiniz. Ancak, daha bilgilendirici ve benzersiz hale getirmek için açıklamalara ekleyebileceğiniz faydalı içerikler olup olmadığını görmek için biraz zaman ayırın. Bazı üretici açıklamaları gerçekten ayrıntılı ve eksiksizdir. Ancak bazıları bu nitelikleri karşılamaz. Bu nedenle açıklamalarınız bu ikinci kategoriye giriyorsa, sitenizde gerçekten yeterli ürün açıklamalarına sahip olduğunuzdan emin olmak için biraz zaman harcamanız gerekebilir.

Mağazanızda çok fazla ürün olsa bile, ürün sayfası optimizasyonu ayıracağınız zamana değer. Bu alanları bugün ürün sayfalarınızda optimize etmeye başlayın ve yakında çalışmalarınızın sonuçlarını satın almaya hazır yeni ziyaretçiler ile birlikte göreceksiniz.

Ürün sayfalarını optimize etme hakkında sorularınız mı var? Yorumlarda bize bildirin!

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER