E-Ticaret Pazarlama

Ürün Sayfası: Dönüşümleri Artırmak İçin 7 Yol

19.8.2018
0Yorum
296Okunma

Ürün sayfanız, müşterilerinizin çoğunun ürününüzü satın alma ya da e-ticaret sitenizden ayrılma kararını belirleyen kritik noktadadır. Ne yazık ki, satış stratejilerinin sık sık ihmal edilen bir parçasıdır.

E-ticaret yöneticileri genelde ödeme ve sepet sayfasını iyileştirmeye odaklanırlar ama dönüşüm sağlayan ürün sayfaları oluşturulmaya çalışılırsa müşterilerin mağazadan ayrılmadıkları ve satışların arttığı görülecektir.

Ürün sayfanız müşterilerinize satışını yaptığınız ürünün neden harika olduğunu söyler, hangi ihtiyaçları karşıladığını veya hangi problemi çözeceğinden bahseder. Yapmanız gereken ise müşterinizin bu ürünü neden satın almalıyım sorusunun cevaplarını ürün sayfasında kolaylıkla görebilmesini sağlamak, ürünün ayrıntılarını listelemektir. 

Ürüne ait dikkat çekici fotoğraflar ve gerçekten iyi yazılmış ürün açıklamaları önemlidir. Ancak bu ikisi genel tanımlardır, dönüşüm sağlayacak ürün sayfaları oluşturmak için ihtiyacınız olan bazı şeyler var.

Satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak birkaç yolu gözden geçirelim.

1. Ziyaretçilerin ilgisini çekmek için beklemeyin

Tek bir sayfada bahsetmeniz gereken bir dizi önemli detayınız olsa da, potansiyel müşterilerinizi bekletmemeniz gerekir. Bir satışı kaybetmeniz sadece bir geri butonuna tıklamaya bağlıdır. Bu yüzden ürünün ne olduğunu, neden alınması gerektiğini kısa ve net bir şekilde özet halinde yayınlayın. Bu özet mümkün olduğunca sayfanın üst bölümlerinde olmalıdır. 

Müşteriler hiçbir zaman ilgisini çekmenizi beklemeyecektir. Keskin noktalara değinerek müşterinin dikkatini çekin. Daha sonrasında ilgilendiği bu ürünün detaylarını merak ederek kendi isteğiyle inceleyecektir. 

Aynı zamanda ürün görseli de ürünü tanımlayan ve en güzel haliyle gösteren şekilde sunulmalıdır. Ürün sayfasında ilk dikkat çeken bu noktalara dikkat ederseniz dönüşümleri arttırabilirsiniz.

2. Müşterilerin endişelerini anlayın ve yardımcı olun

Müşterinizin satın alma işlemini yapmasını sağlayan motivasyonlar ve tam tersi nitelikte satın almasını engelleyecek itirazlar arasında ilişki olduğunu unutmayın. 

Müşterinin bu ürünü satın alırken yaşayabileceği endişeleri ve sorabileceği soruları düşünün. Sonrasında bu noktaları cevaplamaya çalışın. Örneğin; orijinallik çoğu müşterinin endişe ettiği noktalardan biridir. Bu endişeyi yok edebilecek görseller ve açıklamalar ile yardımcı olun.

3. Harekete geçirme düğmesini önemseyin

Ürün sayfanızı optimize ederken en önemli noktayı atlamadığınıza emin olun. Satın Al ya da Sepete Ekle butonu müşteriyi harekete geçirecek bir konumda ve tasarımda olmalıdır. Sayfaya ilk ziyaretinde görebilmeli ve satın alım kararını verdiği an kolaylıkla bulabilmelidir. 

Ürün detaylarının altında kalmış ve dikkat çekmeyen bir satın alma butonu müşteride harekete geçme isteği uyandırmayacaktır. Butonun tasarımını e-ticaret sitenize ve ürün sayfanıza göre belirlemelisiniz. 

Sepete Ekle düğmesini en üste alarak ve basit bir dil kullanarak müşterinizi harekete geçirin.

4. Ürün görsellerinizi video veya giflerle destekleyin

Online alışverişlerin en olumsuz yanı kesinlikle düşündüğümüz ürüne dokunma ve fiziksel bir inceleme imkanımız olmamasıdır. Ürün görselleri bu nedenle büyük bir yük taşımaktadır.

Görseller sadece fotoğrafla sınırlı değildir ve etkili şekilde kullanılmasının sadece estetiksel açıdan olmadığını bilmemiz gerekir. Fotoğrafları destekleyen eğlenceli videolar ve gifler müşterinin sorularını ve endişelerini yok etmesine yardımcı olacaktır. Böylece akıllarında soru işareti kalmadan daha rahat bir şekilde ürünü satın alabileceklerdir. Sizin için ise satış sonrası problemleri en aza indirgeyecektir. 

Video ve giflerin animasyonlu ve yoğun emek gerektiren şekilde olması gerekmez, ürünün önemli noktalarını gösterecek kadar açık olması yeterlidir. Bu görseller sitenizde yayınlanırken sosyal medya hesaplarında, reklam çalışmalarında da yer alabilir.

5. Ürün yorumları önemlidir

Ürün yorumları her ürün kategorisinde güven oluşturmak için önemlidir. Bir ürün hakkında ne kadar yorum varsa müşterinin alma kararını o ölçüde etkileyecektir. Ürün yorumlarınızı mutlaka müşterilerin kullanımına açın. 

Çevrimiçi alışveriş yapan kişilerin yaklaşık %90’ı bir ürünü almadan önce mutlaka yorumları okur ve buna göre karar verir. Bu nedenle olumlu olumsuz tüm yorumları sitenizde yayınlayın. Müşteri yorumları arama motoru optimizasyonu için de değerlidir. Satın alma işlemi gerçekleştikten birkaç hafta sonra müşterilere mail göndererek yorum yapmalarını rica edebilirsiniz. 

Daha uygun fiyatlı ve herkes tarafından bilinen bir ürün satıyorsanız kısa yorumlar yeterli olacaktır. Ancak daha yüksek fiyatlı ve özel ürünler satıyorsanız gerçek kişilerin açıklayıcı tecrübe ve yorumlarını e-ticaret sitenizde sergilemelisiniz.

6. Çapraz satışı doğru kullanın

Ürün sayfasını daha fazla ürün satmak için kullanabilirsiniz. Müşteriye tavsiye edilen ürünler ve kampanyalar aşırıya kaçtığı zaman müşteri sayfayı terk edebilmektedir. 

Çapraz satış, sepet ortalamasını artırmak için önemli olabilir ama doğru şekilde kullanılması önemlidir. Benzer ürünler ve kampanyalar karmaşık şekilde e-ticaret sitesinin farklı noktalarından çıktığı zaman spam içerik olarak algılanacak ve müşterinin siparişini tamamlamasını engelleyecektir.

Ürün sayfasında satışını yaptığınız ürüne benzer veya tamamlayan ürünler kullanmalısınız. Alakasız ürünler sergilediğiniz zaman satışlarınıza faydası olmayacağı gibi karışıklık yarattığı için zararı olacaktır.

7. Rafları boş bırakmayın

Stoku olmayan ürünleri sergilemeniz müşteri de kötü izlenim uyandıracaktır. Ürünlerinizin stoklarını kısa zamanda yenileyin ya da stoku kalmayan ürünü kategoriden ve anasayfadan kaldırın.

Ürünlerinizin stok durumlarını kontrol edin. Biten bir ürün stokta var olarak gözüküp müşteri bu ürünü satın aldığında sorun yaşayabilirsiniz. Para iadesi gerçekleştirseniz bile müşteri tekrar sizden alışveriş yapmak istemeyecektir. Aynı zamanda yakın çevresine durumdan bahsedecek ve potansiyel müşterilerin sizin mağazanızdan alışveriş yapmasını engelleyecektir.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER