E-Ticaret

Yabancı Dilde E-Ticaret

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

10 Eylül 2019 13:24:46
0Yorum
138Okunma

Yabancı Dilde E-Ticaret olarak adlandırılan e-ihracat dediğimiz bir çalışmadır. Çoklu dil ve para birimi seçeneği ile çeşitlendirilmiş bir yazılım modelidir. Yabancı dilde e-ticaret yapmak günümüz dijital şartlarında hiç de zor değil. İyi bir hazır paket yabancı dilde e-ticaret hizmet sağlayıcıdan alacağınız destek ve sizin konuya göstereceğiniz ilgi ile başarısız olmanız oldukça güç.

Çok Dilli E-Ticaret Sitesi genelde bazı yanlış anlamalar sebebi ile çeviriyi otomatik yapan sistemler olarak algılanıyor. Bu aslında mümkün değil ayrıca sağlıklıda değil. Çünkü dillerin gramer ve kelime anlam yapıları farklılık taşıdığı için bu çeşit otomatik bir çeviri anlam kaymalarına ve ciddiyetsizliğe sebep olur. Ticaretin temeli yabancı dilde e-ticaret içinde geçerlidir eğer müşteri güven duymaz ise alışveriş yapmaz. Yabancı dilde e-ticaret siteleri arka planda farklı sayfalar açar ve bunlara dil ve para birimi tanımlaması yapılır. E-Ticaret işletmecisi bir ürün, kategori ya da metin gireceği zaman tercüme yardımı alması en sağlıklısıdır.

E-Ticaret Paketleri

E-Ticaret Paketleri temel yazılımsal farkları ile aşağıda sıralanmıştır. C2C modelinde çoklu dil seçeneği yazılımsal altyapının uygun olmaması sebebi ile oldukça güçtür. Üyelerin kendilerine bir mağaza sayfası oluşturduğu bir platform sistemi olduğu için bu şekilde bir dil ayrımı mümkün değildir. Bu sebeple C2C platformları ya çalıştıkları ülkeler üzerinde dil seçeneği taşır ya da küresel kullanım sıklığı olan İngilizce gibi diller üzerinden yapılır.

  • B2C Business to Consumer – (İşletmeciden Tüketiciye) Ürün Satışı. B2C E-İhracat Çoklu Dil ve Para Birimi ile Ülke Bazında E-Ticaret Sayfası.
  • B2B Business to Business – (İşletmeciden İşletmeciye) Üyelik Oluşturma. Bayi ve Satış Ağı Yönetimi, Toplu Ürün Satışı.
  • C2C Consumer to Consumer – (Tüketiciden Tüketiciye) Üyelerin Sayfa Oluşturması. İkinci El Ürün Satışı ve Pazaryeri Üzerinden Komisyon Geliri.

Profesyonel E-Ticaret

Profesyonel E-Ticaret sitesi hazırlamak inanın hiç de kolay bir çalışma değil. Bu nedenledir ki hazır paket e-ticaret yazılımları hem maliyet hem de zaman açısından çok daha avantajlı bir hizmet alma yoludur. Özel yazılım oldukça masraflı ve zaman alan bir süreçtir. En basit yorumla açılış hızından tutun Seo uygunluğuna kadar e-ticaret sitenizin profesyonel ellerden çıkması çok önemli. Google indexi sadece kelimeleri görmez, tasarım bile kopyala yapıştır özgün olmayan bir tema giydirme modeli olduğunda indexte geri plana atılır. Profesyonel yabancı dilde e-ticaret bu nedenle kurumsal bir yazılım firmasının üzerinden temin edilmelidir.

Ücretsiz E-Ticaret sitesi hazırlamak dışarıdan kolay bir faaliyet gibi gözükse de birden fazla uzmanlık isteyen konunun yetkinliğini gerektirmektedir. Seo standartlarında hazırlanmamış kopyala yapıştır bir yabancı dilde e-ticaret sitesi ile başarıya ulaşmak çok da kolay değildir.

E-Ticaret Çözümleri

E-Ticaret Çözümleri aslında siz başarıya götüren sürecin başlangıcıdır. Sorunlar sizin konu üzerine yoğunlaşmanızı sağlar. Merak edersiniz ve düşünerek analitik ya da pragmatik çözümler üretirsiniz. Her soruna karşı ürettiğiniz çözüm sizi başarıya ulaştıran bir mihenk taşıdır.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Türk ticari tarihinin şu an en büyük ihracatçısı olan Kibar Holding’in kurucusu ve onursal başkanı Asım Kibar’ın çalışanlarına güzel bir sözü, “Çok uzun zamandır bu geminin kaptanı sıfatını taşıyorum. Ancak gemi olmadan, tayfalar olmadan, gidilecek bir deniz ve aşılacak mesafeler olmadan kaptan olmanın bir anlamı yok.”

Yabancı dilde e-ticaret yapmak için en önemli yetkinlik, kararlılıktır.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER