E-Ticaret Pazarlama

Yeni E-ticaret Sitelerinde Satış Yapmanın 3 Basit Yolu

20.8.2018
0Yorum
279Okunma

E-ticaret sitenizi yayına aldığınız güne kadar ürün görselleri, açıklamaları, e-ticaret tasarımı gibi konularla fazlasıyla uğraştınız. Ancak çevrimiçi mağazanızı yayına aldıktan sonra işiniz bitmiş sayılmıyor.

E-ticaret sitesi yayına alındıktan sonra tanıtım çalışmaları, internet ortamında marka yaratmak ve ziyaretçileri sadık müşterilere dönüştürmek gibi çalışmalar yapılması gerekir.

Sanal mağazanız sipariş almaya hazır şekilde bekliyor ancak müşterilerin sizi bulmasını beklememelisiniz. Kendiniz müşterilere ulaşmalısınız. Yeni e-ticaret sitelerinde başlangıç aşamasında olduğu için ilk siparişleri almak zaman alacaktır. Bu süreci hızlandırmak için yapabileceğiniz 3 basit yoldan bahsedelim.

1.  Potansiyel müşterilerinize ulaşın

yeni_eticaret_sitenizde_satis_yapmanin_3_basit_yolu1.jpg

E-ticaret sitenize gelen trafiği siparişlere dönüştürebilmek için mağazanıza ziyaretçi çekmeniz gerekir. Bunu başarmanın yolu ise doğru anahtar kelimeler ile çalışmalar yapmaktır. E-ticaret sitenizi kullanıcıların bulabilmesini sağlayan önemli iki nokta vardır.
 
  • Sosyal Medya
  • Arama Motoru Pazarlaması

Sosyal medyaya başlayın

Sanal mağazanızın internet ortamında tanıtımını yapmak için kesinlikle en önemli alan sosyal medyadır. Sektörünüze ve hedef kitlenize göre aktif olacağınız sosyal medya platformlarını belirleyin. Sonrasında bu platformlarda ürünlerinizi tanıtın. Ücretli reklamlar vererek daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Sosyal medyadaki paylaşımlarınızla kullanıcıları sanal mağazanıza yönlendirebiliriniz.

Görsel paylaşımlara yönelik platformlar ürün satışı için daha idealdir. Burada ürünler doğrudan dikkat çekecektir. Sosyal medya hesaplarınızda ürünlerinizi paylaştıktan sonra hedef kitlenizi takip ederek sizi fark etmelerini sağlayın. Bir süre sonra onlar sizi bulacaktır.

Google ile trafik sağlayın  

Çoğu online alışveriş Google aramasıyla başlar. Bu nedenle Google kullanıcılarına ulaşmak öncelikli hedefiniz olmalıdır. Google üzerinden reklam verebilirsiniz ya da organik yollarla kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Organik yollarla Google aramalarında çıkmanız zaman alacaktır. Bu nedenle çalışmalarınızı daha spesifik kelimeler üzerine yapmalısınız.

Örneğin bisiklet yakalı mavi tişört satışı yapıyorsunuz. Çalışma yapacağınız kelime tişört olmamalıdır. Kelime ne kadar kısa olursa ön sıralara çıkmanız o kadar zor olacaktır. Bu nedenle uzun kuyruk kelimelere odaklanmalısınız. Tişörtünüzü pazarlamak için bisiklet yaka mavi tişört vb. şeklinde uzun kuyruk kelimeler kullanarak şansınızı artırabilirsiniz. Ürün SEO açıklamalarını açıklayıcı ve anahtar kelimenizi barındıracak şekilde girmelisiniz. Ücretli reklamlar bu durumda en kısa yoldur. Maliyetli olsa da başlangıç için size epey yardımcı olacaktır.

2.  Yorum ve deneyimlerle güven inşa edin

yeni_eticaret_sitenizde_satis_yapmanin_3_basit_yolu2.jpg

Henüz ismi duyulmamış e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmak müşteriler için daha zordur. Müşterilerin ilk defa gördükleri ve ziyaret ettikleri çevrimiçi mağazalardan alışveriş yapma kararını büyük oranla müşteri yorumları etkiler.

Satış yaptığınız müşterilerden ürününüze yorum yapmalarını rica edin. Mağazanızda ne kadar çok müşteri yorumu olursa yeni ziyaretçilerin güveni aynı oranda olacaktır ve satışlarınız artacaktır. Müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutmaya çalışın. Böylece kulaktan kulağa yayılmanız çok daha hızlı olacaktır. Kullanıcılar arkadaşları referans olduğu zaman satın alma kararını çok daha hızlı verirler.

3. Müşterilerinizle ilişkilerinizi güçlendirin

yeni_eticaret_sitenizde_satis_yapmanin_3_basit_yolu3.gif

Mağazanız henüz çok yeni olduğu ve henüz bilinmediği için müşteri ilişkilerine çok dikkat etmelisiniz. Size kolaylıkla ulaşabileceklerini bilmeli, sosyal medya ve sanal mağazanız üzerinden sizinle iletişime geçebilmelidirler.

Başlangıç için müşteri ilişkilerini sağlam temellerle oluşturmak ilerde büyüme aşamasındayken size çok yardımcı olacaktır.

Pazarlama temellerinizi oluşturmak için e-bülten kayıtları toplamaya başlayın. E-ticaret sitenizde belirli bir alanda müşterilerin mail adreslerini kolaylıkla kayıt edebileceği bir alan ekleyebilirsiniz. Daha sonra yapacağınız kampanya ve indirimler için ilgilenen kişilere çok daha kolay ulaşabilirsiniz. Verimli bir e-posta listesi oluşturmak zaman alacaktır. Ancak bunun temellerini şimdiden atarak geleceğe yatırım yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizin amacına yönelik anahtar kelimeler ve sosyal medya hesaplarıyla yavaş ama sağlam adımlar atarak büyümeye başlayabilirsiniz. Başlangıçta çok farklı bir ürününüz yoksa ve ciddi reklam maliyetlerine katlanmıyorsanız büyük bir sıçrayış beklemek yanlış olacaktır. Zaman içerisinde kararlı şekilde çalışmalarınıza devam eder ve müşterilerinizi mutlu etmeyi amaç edinirseniz geldiğiniz noktayı görünce gerçekten şaşıracaksınız.

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER