E-Ticaret

Yurtdışına Hangi Ürünler Satılır

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

12 Temmuz 2019 16:00:02
0Yorum
141Okunma

Yurtdışına Hangi Ürünler Satılır sorusu aslında uzaklık, gönderinin ulaşımda zarar görebilmesi ve bölge pazarının genel talep eğilimi gibi etkenler düşünülerek ürün seçiminde bulunulması en mantıklı olanıdır. Ayrıca belirli zaman aralıklarında trend olan ya da olabilecek şekilde incelenerek yurtdışına hangi ürünler satılır karar verebilirsiniz.

İnternetten Yurtdışına Ürün Satmak dediğimizde aslında geçmiş ihracat faaliyetlerine oran ile en az maliyetler ile dünyanın herhangi bir yerindeki pazara ulaşabilme imkanınız doğmuştur. Önceki dönemlerde uluslararası alanda düzenlenen ve yüklü maliyetleri olan fuar, sempozyum benzeri faaliyetlere katılarak zorlu bir yoldan müşteri bulunmaya çalışılırdı. Geldiğimiz noktada yurtdışına hangi ürünler satılır konusunda bile pazar araştırmanızı internet üzerinden gerçekleştirebilmektesiniz. İnternet sayesinde ticarette sınırlar ortadan kalktı demek yanlış olur. İnternet sayesinde aracılar ve komisyoncular ortadan kalktı Ülkeler internetten de olsa ticari yollarda gümrük avantajlarını yoğunlukla kullanmaktalar. Örneğin, Yunanistan ve İtalya Türkiye’den temin ettiği zeytinyağlarını dünyaya yüklü rakamlarla satıyor, biz bunu gerçekleştirmek istediğimizde bürokrasi devreye girip gümrükte hiç karşılaşılmamış ekstra incelemelere tabi tutulabiliyoruz. Bana yurtdışına hangi ürünler satılır sorusu sorulduğunda verdiğim ana cevap satacağın bölge pazarındaki Türkiye’ye olan bakış açısı olmalı.

En Çok İhraç Edilen Ürünler

En Çok İhraç Edilen Ürünler Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından aşağıdaki ana kalemlerde gösterilmiş ve yurtdışına hangi ürünler satılır anlamında ipucu vermesi amaçlı tarafımdan sıralanmıştır.

  1. Otomotiv Endüstrisi
  2. Hazır giyim ve Konfeksiyon, Halı
  3. Madencilik Ürünleri
  4. Makine ve Aksamları
  5. Tekstil ve Hammaddeleri
  6. Elektrik Elektronik
  7. Çimento Cam Seramik ve Toprak Ürünleri
  8. Mücevher
  9. Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri, Meyve Sebze Mamulleri
  10. Zeytin ve Zeytinyağı, Tütün

Yurtdışına Ne Satabilirim

Yurtdışına Ne Satabilirim konusunda aslında ihracatı yapacağınız zaman aralığındaki piyasayı iyi okumak ve buna göre bir pozisyon almak gerekir. Bu konunun üzerinde çok çalışmanız gerekse de yapacağınız sadece öngörü olur ne ile karşılaşacağınızı zaman gösterir.

2011 Yılına kadar inanılmaz ticari ataklar ve iyi ilişkiler ile Suriye, Irak ve benzeri Ortadoğu ülkeleri ile oldukça yakınlaşmamız küresel güç sahiplerini rahatsız edici hale gelince bölgede karışıklıklar baş gösterdi. Bu ve benzeri durumları ya liyakat sahibi çok iyi okuma yapan stratejistler ya da Devlet Planlama Teşkilatı gibi uzun vadeli öngörüleri yorumlayabilen yapılar çözer. Bu tip durumlara ticari olarak öngörülebilirliği güç ulusal riskler denebilir.

Yurtdışına Mal Göndermek konusunda ya yüklü gönderilerinizde müşavirlik desteği almanız gerekir ya da Mikro İhracat kapsamında 7.500 Euro 150 Kg kadar olan ürünlerde uluslararası hızlı kargo firmaları (PTT, DHL, UPS, TNT) ile çalışmanız gerekir. Mikro İhracatı tercih etmeniz durumunda 7.500 Euro 150 Kg sınırında yer alan her gönderimiz için ihracat teşvikleri kapsamında %18 KDV iadesi alabilirsiniz.

Yurtdışına Satış Siteleri

Yurtdışına Satış Siteleri ise sadece reklam amaçlı bile kullanılsa adınıza oldukça olumlu sonuçlar verebilecek platformlardır. Sadece amazon.com, alibaba.com e-bay.com ve benzeri bölgesel platformlarda mağazanız olması doğal bir Seo sürecine (Search Engine Optimization) yani arama motorunda popülerliğinizi arttırmanıza neden olur.

Mağazalarda araştırma yapan e-ticaret tüketicilerinin büyük bölümü sizin çoklu dil ve para birimi bulunan e-ticaret sitenize ulaştığında karşılaştığı site kurumsal ve profesyonel bir algı oluşturur ayrıca fiyat avantajı ile bunu süslerse sadece tıklanma oranınız değil satış rakamlarınızda artar.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Türk iş adamı Üzeyir GARİH ülkemize ilk ev tipi soğutma sistemleri olan Carrier markasının klimalarını getiren Alarko firmasının kurucu başkanıdır. Kimsenin düşünmediği bir zaman aralığında Türkiye üzerinden Ortadoğu pazarına klima satışı başlatan bir vizyon ile hareket etmiştir. Bu öngörüsü yüksek iş adamının ana düsturu kaynakların doğru yönetimidir ki bir kitabında şöyle der, “İş ahlakı, iş adamlarını şirket çıkarlarını önde tutmayıp ülke çıkarlarını ön planda tutmalarını emreder.”

Bu örneği vermemdeki ana sebep yurtdışında iştirakleriniz ve iyi ilişkileriniz olur ise bu ortaklıkların faydasını ülkenize de taşıyabilirsiniz. Montesquieu’dan alıntı yaparsam, Nerede ticaret varsa orada yumuşak huylu insanlar ve ilişkiler ağı vardır.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER