E-Ticaret

Yurtdışında Müşteri Bulma

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

26 Temmuz 2019 14:58:53
0Yorum
157Okunma

Yurtdışında Müşteri Bulma geçmişte fuar, ajans kullanma ve iştirakler yolu ile oldukça zor ve maliyetli bir uğraş iken günümüzde internetin hayatımızın her alanına nüfuz etmesi ile beraber bu durum değişti. E-ticaret üzerinden yurtdışında müşteri bulma artık her alanda çalışan her işletmenin çok düşük maliyetlerle gerçekleştirebileceği bir faaliyet halini aldı.

Müşteri Bulma Sitesi olarak adlandırabileceğimiz e-ticaret sitelerinde olmayan müşteri taraması yapamazsınız. Ancak tanıtım yolları ile örneğin toplu mail gönderimi, Seo makale hazırlama ve sosyal medya benzeri platformlardan düzenli tanıtımlar ile talep yaratırsınız. Yurtdışında müşteri bulma konusunda da aynı şekilde aslında talep oluşturma adına bir çalışma yürütülmesi gerekir. Özellikle e-ticaretin gelişmiş bir versiyonu olan e-ihracat yazılımlarında çoklu dil seçeneği kaynaklı yurtdışında müşteri bulma adına bir çalışma yapacağınız zaman yazılacak makaleler ya da maillerde tercüme yardımı almak neredeyse bir zorunluluktur. Çünkü eğer Google Translate ya da benzeri çeviriler kullanırsanız Türkçe gramer yapısı kaynaklı oldukça anlam kayması yaşanabileceği için müşteri kaybedebilirsiniz. Bu neden ile yurtdışında müşteri bulma adına çalışacağınız pazarın dilbilgisine hâkim olmanız sizi birkaç adım öne çıkarır.

Yurtdışı Müşteri Bulma Yöntemleri

Yurtdışı Müşteri Bulma Yöntemleri içerisinde en bilindik model fuar çalışmalarıdır ki planlaması çok detaylı yapılsa dahi başarısız bir girişim olma olasılığı ve maliyeti önemlidir.

Müşteri Bulma Sitesi

Müşteri Bulma Sitesi aslında normal bir Web sitesi de işlevsel olabilir. Bunda belirleyici unsur talebin size ulaştıktan sonraki aşamasıdır ki zaten e-ticaret siteleri zaman ile talebe istinaden Web sitelerinin geliştirilmiş versiyonudur. Çünkü ödeme almadan gelen taleplere istinaden yapılan gönderiler kaynaklı zarara uğrayan firmalardan ötürü e-ticaret bir gereklilik halini almıştır. Havale yolu ile ödeme alınamaz mı dediğinizde ise aslında alınabilir ama e-ticareti son dönemde en çok cazip kılan şeylerden biride insanlar ile muhatap olmadan alışveriş yapma arzusundan da kaynaklanır.

Bunun da zihinsel altyapısında kaynaklanan konu ise insanın tarih boyunca en çok tehlike yaşadığı yaratık cinsi yine insandır. Unutmayalım ki e-ticaretin yurtdışında müşteri bulma adına bile en sağlıklı araç olarak görülmesinin sebebi tehlikesiz olması kaynaklıdır.

Müşteri Bulma Platformu diye adlandırılan ise aslında Amazon.com Ebay.com ya da Alibaba.com gibi uluslararası mağaza platformlarıdır ki sadece satış amacı gütmeseniz dahi reklam açısından inanılmaz faydaları yadsınamaz.

Yurt Dışı Pazarı

Yurt Dışı Pazarı özellikle günümüzde işletmecilerimiz için ülkemizdeki kur farkları olsun, ödemeler ile ilgili sıkıntısız işlemler olsun ya da devlet teşvikleri olsun öncelikli tercih sebebi olmakta.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Adamın biri elinde büyük bir bıçakla camiye dalar ve sorar, “Aranızda Müslüman olan var mı?”

Bıçağın korkusundan kimse bir şey diyemez. Birazdan yaşlı bir adam ayağa kalkar, “Ben Müslümanım der.”

Bıçaklı adamla yaşlı adam camiden birlikte çıkarlar. Adam dışarıdaki koyun sürüsünü gösterip, “Amca, şunları kurban edeceğim de ben beceremedim yardım eder misin der.”

Yaşlı adam epey bir hayvanı kestikten sonra “Ben yoruldum eve gidip dinleneyim başka birini bul” der.

Adam bu sefer üstü başı kan içerisinde bıçağından kan damlayarak yine camiye girer ve sorar, “Aranızda başka Müslüman var mı?” Az önceki yaşlı adamı doğradığını düşünen cemaat çok korkar ve herkes aynı anda imama bakar.

İmam, “Ne bakıyorsunuz ulan iki rekât namaz kıldırdık diye hemen Müslüman mı olduk?” der.

Yurtdışında müşteri bulma konusu da bu anlamda aynı şekilde işler, doğru şartlarda doğru şekilde ararsanız ancak aradığınız müşteriyi bulabilirsiniz.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

E-İhracat Paketlerini İncele

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER