E-Ticaret

Yurtdışında Sosyal Medya Kullanımı

SSS

Çığ KAYMAZ,
Editör

02 Eylül 2019 18:02:57
0Yorum
99Okunma

Yurtdışında Sosyal Medya Kullanımı genelinde Türkiye ile farklılık göstermemekle beraber Rusya, Çin ve benzeri otoriter yönetimlerin bulunduğu ülkelerde değişik alışkanlıklar görülmekte. Yurtdışında sosyal medya kullanımı özellikle 2017 senesinden sonra ciddi bir artış sergiledi. Yurtdışında sosyal medya kullanımı üzerine sosyolojik ve psikolojik çalışmalar halen devam etmekte.

Sosyal Medya Nedir sorusunun en sağlıklı yanıtı medya ve sosyal sözcüklerinin anlamlarında gizli. İngilizceden dilimize geçen medya, bilgi veya verileri depolamak ve iletmek için kullanılan iletişim noktaları veya araçları anlamına gelir. Bu noktadan hareketle sosyalle birlikte kullanıldığında, mesleği iletişim olmayan normal insanlar arasında bilgi ve veri paylaşımında bulunulan platformlar bütünüdür. Şu bir gerçek yurtdışında sosyal medya kullanımı ile ilgili gerekçelerle ülkemizde ki gerekçeler bazen örtüşmemekte. Bir istatistikte ülkemizin en az sosyal olduğu düşünülen mutaassıp illerinden Erzurum’da her kesin birden fazla sosyal medya hesabı olduğunu öğrendiğimde şaşırmadım. Çünkü daha önceden de bahsettiğim gibi internet üzerinden farklı bir kimlik oluşturma duygusu insanın psikolojik altyapısında gizli. Gelişmiş psikolojik savunma mekanizmamızın bastırılmış duygu ihtiyaçlarına tam karşılık gelen sosyal medyadan farklı bir kimlik oluşturma güdüsü temelinde insanın yararına olsa da çeşitli sebepler ile yapılabilecek dışarıdan müdahale ve yönlendirmelere insanı maalesef oldukça açık hale getirir.

Sosyal Medyanın Özellikleri

Sosyal Medyanın Özellikleri içerisinde sanırım en önemli unsur mesafe ve kültür tanımaksızın uzaklarla iletişim kurma yetkinliğidir. Bu sınır tanımayan iletişim kaynağının doğru kullanımı sadece kişisel faydalar dışında işletmelere de ticari açıdan fayda sağlayabilen bir alandır.

Sosyal Medya Hakkında İlginç Bilgiler

Sosyal Medya Hakkında İlginç Bilgiler içerisinde en dikkat çekici olanlardan biri kadın ve erkeklerin sosyal medyayı kullanma amaçlarının birbirlerinden farklı görmeleri. Erkekler yeni insanlarla tanışma konusuna odaklanırken kadınlar genelde var olan arkadaşları ile görüşmelerini sıklaştırmak adına kullanıyorlar.

Sosyal Medya Gerçekleri içerisinde ise dikkat çeken bir konuda kullanımların son yıllarda daha fazla artması. Özellikle cinsel arkadaşlık temalı yurtdışında sosyal medya kullanımı olan Tinder ve benzeri uygulamaların diğer sosyal medya hesapları ile doğrulama yapması kaynaklı sahte hesap sayılarında 2017 de dünya genelinde artış görüldü.

Türkiye’de Emniyet Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığında görevli bir arkadaşım ile gerçekleştirdiğimiz esprili bir söyleşi de ülkemizde maalesef her alanda olduğu gibi sosyal medyada da kullanımı amaçları doğrultusunda çalışma yapılmamakta. Örneğin Tinder üzerinden evlenecek eş bulmaya çalışıp, pembe panjur gibi sitelerde gecelik ilişki aramak ya da okey oynanan platformda bayan arkadaş bulmaya çalışmak gibi. Siber suçlarda genele yayılan bilinçle oluşan suçlarda azalma yaşanmakta. Özellikle Emniyet bu yönde çok ciddi çalışmalar gerçekleştirse de bilinçli sosyal medya kullanıcısı olmak için yapılacak en iyi şey bu ve benzeri alanların gönlünüzce suç işleyebileceğiniz alanlar olmadığını anlamanızdan geçer.

Yakın zamanda çok ciddi takipçi kitlesi olan sosyal medya fenomenlerinin yaptıkları suç unsuru faaliyetlerin bilincinde olmadığını söylemeleri suçun işlenmiş olması gerçeğini hukuken etkilemediği acı bir şekilde herkesçe görüldü. Bu ve benzeri hukuki haberlerin çoğalması ile bu tip suç unsuru faaliyetlerin azalması adına etkili olacaktır.

Sosyal Medya ve E-ticaret

Sosyal Medya ve E-ticaret arasında gelişen bir ilişki olsa da daha önceden de paylaştığım gibi e-ticaret kullanıcısı genel anlamda sosyal medya üzerinden ticareti çok tercih etmeyebiliyor ancak zamanla konunun nereye everilebileceği belli olmaz.

E-Ticaret in Geleceği Üzerine

E-Ticaret in Geleceği Üzerine düşünelim, geçmiş geleceğin yol haritasıdır.

Kasabanın Sırrı 1969 yapımı, orijinal adı "The Secret of Santa Vittoria" olan, başrolünü de Anthony Quinn Belediye Başkanı Bambolini rolünde harikalar yarattığı hoş ve de komik film.

İkinci dünya savaşı sırasında geçer. Santa Vittoria şarabıyla ünlü küçük bir kasabadır. Almanların geleceği duyulunca şarapları kaptırmak istemeyen kasaba insanları uzun zincirler yapıp 4-5 günde 1 milyon 250 bine yakın şişeyi yakındaki bir mağaraya taşır. Almanlar kıllanmasın diye de 300.000 bin şişe gözden çıkarılır. Ancak Almanlar hesap kitap adamıdır, yapılan araştırmalar kasabada daha çok şarap olması gerektiğini söylemektedir. İzlenilmesini şiddetle tavsiye edebileceğim muhteşem trajik komedi başlar.

Belediye Başkanı Bambolini’nin Nazi subayına söylediği unutulmaz replik, “Âşık olamıyorsan, dans edemiyorsan, şarkılar mırıldanmıyor, ıslık bile çalamıyorsan, ne anlamı var ki aklı başında olmanın?”

Yurtdışında sosyal medya kullanımı ile ülkelerin sosyallik deneyimleri paraleldir. Kimileri sanat adına bir araya gelir, kimileri para için, kimileri de dostluk için. Siz neyseniz toplumunuz da odur. Sosyal medyada toplumunuzun yansımasıdır.

Çığ Kaymaz

Gelecek e-ticaret Gelecek

Yorumlar

DİĞER İÇERİKLER